יצרני הביצים עוצרים את שיווק הביצים החל מיום ראשון

בדרישה לעדכן את מחירי הביצים • המגדלים תובעים תוספת של 4 אגורות לביצה בעקבות התייקרות של 30% במחירי התערובת

מזכיר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ, הודיע על השבתה כללית של שיווק הביצים החל מיום ראשון הקרוב (4 בנובמבר) עד לקבלת דרישת הארגון לעדכן את מחיר הביצים שנמצא בפיקוח בעקבות ההתייקרות הדרמטית במחירי המזון לעופות.

קרא עוד:

[postim]

בחודשים האחרונים עלה מחיר התערובת ב-30% ולכן תובעים המגדלים עדכון של המחיר שמקבל המגדל בכ-4 אגורות לביצה בהתאם למנגנון העדכון המוסכם (העליה הנגזרת במחיר הביצה לצרכן היא של כ-5% שהם 5.5 אגורות לביצה בממוצע).

אלקבץ מסר שעליית מחירי הביצים נדרשה עוד לפני החגים, אולם המגדלים מתוך התחשבות בציבור הצרכנים הסכימו לעכב את הביצוע. לצערנו, למרות אורך הרוח שגילינו אנו נתקלים בסחבת וסרבנות של שר האוצר, יובל שטייניץ, לעמוד בהסכם עדכון המחירים ולכן לא נותרה לנו ברירה אלא לנקוט בצעד הקיצוני של עצירת שיווק הביצים.

מזכיר ארגון מגדלי העופות מסר שתביעת הארגון נתמכת על ידי כלכלני משרד החקלאות והיועצים המשפטיים של משרדי החקלאות והאוצר מאחר והיא תואמת בדיוק את הסכם עדכון המחירים שפועל כבר שנים. רק לשם השוואה, בארה"ב עלו מחירי הביצים בחודשים האחרונים ב-22% כך שהעדכון שאנו מבקשים הוא מינימלי בתנאים הקיימים. על פי הסכם עדכון המחירים בוצעו בשנים האחרונות מספר פעמים הפחתות מחיר כשעלויות היצור פחתו ואנו נהיה הראשונים שנשמח להוריד את המחיר שוב אם מחיר התערובת ירד.

אנו פונים לשר האוצר בדרישה שלא יעשה ביצרני הביצים שימוש פוליטי באמצעות עצירה מלאכותית של ההתייקרות הנדרשת, שיאמץ באופן מיידי את עמדת היועצים המשפטיים ומשרד החקלאות ויחסוך מכולנו את ההשבתה המיותרת ואת הסבל שיגרם לציבור הצרכנים, אמר אלקבץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו