Abed Rahim Khatib/Flash90

בתגובה לטרור הבלונים וירי הרקטות: ישראל סוגרת לחלוטין את מרחב הדיג בעזה

אחרי סגירת מעבר כרם שלום: גנץ אישר את המלצת הרמטכ"ל והמתפ"ש והורה על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה לחלוטין, באופן מיידי ועד להודעה חדשה, החל מהבוקר. "ישראל תגיב בתקיפות ובנוקשות לכל פעולות הטרור הפוגעות באזרחי מדינת ישראל ובריבונותה, ותמשיך לפעול ככל שיידרש כנגד ניסיונות אלו", נמסר

בתום התייעצויות ביטחוניות, אישר שר הביטחון בני גנץ את המלצת הרמטכ"ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים (המתפ"ש) וגורמי הביטחון, והורה על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה לחלוטין, באופן מיידי ועד להודעה חדשה, החל מהבוקר (ראשון). זאת בעקבות הירי הרקטי הלילה, המשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל והפרת השקט הביטחוני.

בהודעה מטעם המתפ"ש נמסר כי "ההחלטה התקבלה בהמשך לסגירת מעבר כרם שלום, למעט כניסת ציוד הומניטרי חיוני לרצועה – לאור פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה כנגד אזרחי ישראל, המהוות הפרה של הריבונות הישראלית".

בישראל הדגישו כי "ישראל תגיב בתקיפות ובנוקשות לכל פעולות הטרור הפוגעות באזרחי מדינת ישראל ובריבונותה, ותמשיך לפעול ככל שיידרש כנגד ניסיונות אלו. חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל ככל שלא יישמר השקט הביטחוני".

בשבוע שעבר הוחלט על סגירת מעבר כרם שלום, למעט צרכים הומניטריים, וכן על עצירת הכנסת הדלקים לעזה. כמו הוחלט לצמצם את הדיג מ-15 מיילים ל-8 מיילים ימיים, והבוקר הוחלט על סגירתו המוחלט. בנוסף, במהלך החמישה ימים האחרונים תקף צה"ל שש פעמים ברצועה, כולל פעמיים הלילה, בתגובה לשיגור הבלונים, ירי הרקטות, והפרות הסדר על הגדר.

כזכור, אזעקת צבע אדום הופעלה הלילה בשעה 00:59 בעיר שדרות וביישוב איבים. בהמשך נמסר מדובר צה"ל כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. על פי המשטרה, רקטה נוספת נפלה בחצר בית בעיר שדרות וגרמה לנזק קל למבנה. על פי מד"א, גבר בן 58 נפצע משבר זכוכית. שתי נשים נחבלו בדרכן אל המרחב המוגן, וכמה בני אדם נוספים לקו בחרדה.

לפחות 19 שריפות פרצו היום ברחבי העוטף בשל שיגור בלוני תבערה מהרצועה. מדוברות כבאות והצלה מחוז דרום נמסר כי רוב השריפות פרצו בשדות קוצים באזור המועצה האזורית שער הנגב וחבל אשכול. מרבית השריפות היו קטנות ולא מסוכנות. חוקרי שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבעו כי הן נגרמו מבלוני תבערה.

במקביל, כ-300 התפרעו פלסטינים התקהלו סמוך לגדר הגבול עם ישראל בצפון הרצועה, הבעירו צמיגים והשליכו מטענים ורימונים. כוחות הביטחון השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. לא היו נפגעים לכוחות צה"ל. הפעם האחרונה שבה נערכו הפרות הסדר האלימות על הגדר הייתה לפני כשנה וחצי. לפי דיווחים פלסטיניים יש ארבעה פצועים בצד הגבול העזתי.

גורמים מדיניים וביטחוניים בישראל אמרו כי בימים האחרונים הופעל לחץ על מצרים, כדי שתתערב באופן מיידי בנעשה ברצועת עזה, על רקע כוונות חמאס לחזור לקיים הפגנות אלימות על גדר גבול הרצועה באופן קבוע. גורמי ביטחון מסרו כי משלחת מצרית תנסה לתווך ולהרגיע את השטח, כדי למנוע הידרדרות ביטחונית.

חמאס איים כי "ישראל תישא בתוצאות" בעקבות תקיפת צה"ל. לטענת חמאס, ארבעה פלסטינים נפצעו מרסיסים במהלך התקיפות, בהם שתי ילדות. "המשך התקיפות הישראליות על רצועת עזה והפגיעה באזרחים חפים מפשע ובהם נשים וילדים היא הסלמה מסוכנת וקו אדום. ההתנגדות לא תאפשר את המשך המצב הקיים", נמסר מטען הארגון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו