Hadas Parush/Flash90

"ב-7 שנים שאני ראש העיר התחלפו חמישה שרי ביטחון וכולם מדברים ומדברים"

ראש עיריית שדרות: "אותם מחבלים שיורים לעבר העוטף ומנסים לרצוח אותנו ואת ילדינו – צריך לפגוע בהם ולהרוג אותם". השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון סייר בשדרות: "לא נאפשר שום הפרה בשגרת חיי אזרחי ישראל ונפעל באופן תקיף ונחוש למול כל ניסיון פגיעה בחייהם של תושבי העוטף"

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, התייחס היום (ראשון) לנפילת הרקטה אמש בעירו ותקף את צה"ל והממשלה: "המציאות הזאת שמחבלים מסתובבים חופשי ברצועת עזה ויורים עלינו כאוות נפשם היא פשוט לא הגיונית. אני לא מכיר מקום שבו מאפשרים לאדם שרוצה לרצוח אדם אחר להסתובב חופשי והמצב הזה שצה"ל נגרר אחריהם הוא לא נכון וחייב להשתנות".

"ב-7 שנים שאני ראש העיר, התחלפו חמישה שרי ביטחון וכולם מדברים ומדברים לפני שהם מתמנים שהם יפתרו את הבעיה וכשהם נכנסים הם עושים פיתרונות לא יעילים. הפיתרונות למצב עם הרצועה הם לחזק מבחינה כלכלית את האזור עם אזורי תעסוקה משותפים ולעזור לאזרחים בשני הצדדים והפיתרון השני לגבי אותם מחבלים שיורים לעבר העוטף ומנסים לרצוח אותנו ואת ילדינו – צריך לפגוע בהם ולהרוג אותם, בשביל זה יש צבא ומדינה ריבונית".

עוד הוסיף דוידי כי "כשהחמאס מנסה לירות הוא חושב שנתייאש, אבל שדרות גדלה ואלפי תושבים הגיעו ומגיעים לעיר והמסר לחבורה המטופשת ברצועה – אתם תמשיכו לירות ולאמלל את האזרחים שלכם ולנסות להרוג אותנו – אנחנו נמשיך לגדול ולחזק את שדרות ולהתפתח".

רפאל בנימינוב, תושב שדרות שהרקטה נפלה בחצר ביתו, סיפר כי "לא שמענו את הצבע האדום. פתאום באחת בלילה שמענו שריקה חזקה. יצאנו והתפוצץ טיל בגינה". הוא סיפר כי "חלק ממנו פגע בקיר חדר השינה שיצאנו ממנו וכל הזכוכיות נשברו". יעקב טויטו, תושב שדרות שביתו נפגע מירי הרקטה, הוסיף: "כל הבית היה מלא בעשן לבן, המשפחה בטראומה. לא ישנתי כל הלילה, ברוך השם שכך נגמר".

בתוך כך, שרי כחול לבן מיכאל ביטון ואלון שוסטר, הגיעו הבוקר לביקור בעיר שדרות לאחר לילה מתוח בעוטף עזה, ונפגשו עם ראש עיריית שדרות אלון דוידי וראש המועצה האזורית שער הנגב, מחליפו של השר שוסטר בתפקידו הקודם, אופיר ליבשטיין. השרים שוסטר וביטון ביקרו באתר נפילת הרקטה בבית משפחת בנימינוב בעיר ובמרכז השליטה העירוני של שדרות, והדגישו את מחויבותם לתושבי העוטף מכלל ההיבטים – הביטחוני והאזרחי.

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון אמר אחרי הסיור כי "הגענו הבוקר לעיר שדרות בשביל להעביר מסר ברור – לא נאפשר שום הפרה בשגרת חיי אזרחי ישראל ונפעל באופן תקיף ונחוש למול כל ניסיון פגיעה בחייהם של תושבי העוטף. לנו אין כל עניין לפגוע בחייהם של אזרחי הרצועה שנלקחו שבי בידי החמאס, אך במידה ולא יהיה שקט ב"עוטף ישראל" – לא יהיה שקט בעזה. בנוסף, לצד שמירה על ביטחונם של תושבי העוטף ושגשוגם של הקהילות כאן אנחנו דבקים בדרישה להבאת גיבורי ישראל אורון שאול והדר גולדין לקבר ישראל ושחרור האזרחים החטופים על לא עוול בכפם, בעזה".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר: "אני מצפה משותפינו לממשלה לפעול מהר ככל הניתן על מנת להגיש את הסיוע הנדרש לתושבי עוטף עזה, על בסיס התכנית שחתמו עליה כל המפלגות טרם הבחירות. כל עוד הם בקו האש, יש לנו אחריות נוספת לתושבי העוטף גם בצד האזרחי. לאפשר לתושבים בעוטף עזה לצמוח ולשמוח גם בתקופות כאלה – זה ביטוי לעצמה האדירה ולחוסן של מדינת ישראל והחברה הישראלית".

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב: "בשבועות האחרונים אנו עדים לשינוי מדיניות שאני מברך עליו. אני מקווה שמדינת ישראל תתמיד במדיניות העקבית לייצר הרתעה יחד עם חיזוק תחושת הביטחון וחיזוק ההתיישבות על הגבול- בתשתיות בחינוך ובתעשייה. אני רוצה להודות לכוחות הביטחון, לצה"ל ומפקדיו, על שיתוף הפעולה והעבודה הקשה לשמירת הביטחון שלנו ותחושת הביטחון של התושבים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו