Abed Rahim Khatib/Flash90

בתגובה לטרור הבלונים וההתפרעויות: צה"ל תקף יעדי חמאס בעזה – לילה שישי ברציפות

אחרי 28 שריפות דפרצו משעות הבוקר ביישובי העוטף: טנקים של צה"ל תקפו הלילה עמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. דובר צה"ל: "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל ולהפרות הסדר על הגדר"

טנקים של צה"ל תקפו הלילה (בין ראשון לשני) עמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה – כך נמסר מדובר צה"ל. על פי ההודעה, התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל ולהפרות הסדר על הגדר.

לפחות 28 שריפות פרצו משעות הבוקר ביישובי העוטף, זאת כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מעזה לשטח ישראל. צוותי הכיבוי פעלו בעיקר באזור המועצה האזורית אשכול, שם התלקחו 8 שריפות בשדות קוצים. כמו כן, לפי דיווחים פלסטיניים מאות מפגינים הפרעו סמוך לגדר הרצועה כפי שעשו אמש.

ב'כאן חדשות' צוטטו מקורות בחמאס שהעריכו כי ההסלמה בדרום תימשך גם בימים הקרובים. לפי אותם גורמים, מדובר בהסלמה מבוקרת שעדיין לא הושגו יעדיה. משלחת המודיעין המצרי צפויה להגיע מחר לרצועת עזה ולדון עם ראשי חמאס בהרגעת השטח. אולם, מקורות בחמאס מתרשמים כי המשלחת לא תביא עמה בשורה שתביא לסיום המתיחות בדרום.

עוד דווח כי קאטר הודיעה לחמאס על הארכת משך העברת המענק הקאטרי לרצועת עזה עד לסוף שנת 2020, ולא עד לסוף חודש ספטמבר כפי שתוכנן תחילה. לדברי מקורות פלסטינים, חמאס אינו מסתפק בכך ודורש ערבויות להמשך העברת המענק הקטרי גם בשנת 2021 ולהאצת הפרוייקטים הבין-לאומיים ברצועה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בראיון ל'גלי צה"ל' למתיחות הביטחונית בדרום בימים האחרונים ואמר: "חמאס והג'יהאד האסלאמי כבר למדו את המשמעות של להתגרות בישראל. מי שמתגרה בנו – דמו בראשו. אנחנו נעשה מה שצריך כדי להחזיר את השקט, ואני חושב שהם גם יודעים את זה. אני מציע להם לזכור את מה שהיה לפני זמן לא רב. אתה ראית כבר שהתקיפות והעוצמה מביאים גם דברים טובים".

שר הביטחון בני גנץ קיים הבוקר הערכת מצב ביטחונית, בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, על רקע המצב בדרום. בסיומה אמר גנץ: "על כל בלון או רקטה שינחתו בישראל ויפרו את ריבונותה רשומה כתובת אחת- חמאס. בשיגור הרקטות והבלונים ראשי החמאס שורפים את הענף שעליו תושבי רצועת עזה יושבים ופוגעים ביכולתם לחיות בכבוד ובביטחון. צה"ל יגיב בעוצמה על כל הפרת ריבונות עד להשבת השקט המוחלט בדרום. אם בשדרות לא יהיה שקט גם בעזה לא יהיה שקט".

כזכור, בתום התייעצויות ביטחוניות, אישר שר הביטחון בני גנץ את המלצת הרמטכ"ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים (המתפ"ש) וגורמי הביטחון, והורה על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה לחלוטין, באופן מיידי ועד להודעה חדשה. בשבוע שעבר הוחלט על סגירת מעבר כרם שלום, למעט צרכים הומניטריים, וכן על עצירת הכנסת הדלקים לעזה.

כזכור, אזעקת צבע אדום הופעלה במוצאי שבת בעיר שדרות וביישוב איבים. בהמשך נמסר מדובר צה"ל כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. על פי המשטרה, רקטה נוספת נפלה בחצר בית בעיר שדרות וגרמה לנזק קל למבנה. על פי מד"א, גבר בן 58 נפצע משבר זכוכית. שתי נשים נחבלו בדרכן אל המרחב המוגן, וכמה בני אדם נוספים לקו בחרדה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו