צילומים: Adam Schultz / Biden for President - Official White House Photo by Shealah Craighead

הבחירות בארה"ב: טראמפ צמצמם את הפער מביידן – הוועידה הדמוקרטית נפתחת

בארצות הברית נפתחת הערב הוועידה הדמוקרטית הארצית, הכינוס שעורכת המפלגה הדמוקרטית פעם בארבע שנים ושבו ימונה ג'ו ביידן רשמית למועמד המפלגה לנשיאות. סקר CNN: בקרב 15 המדינות שנחשבות לאלו שבהן הקרב צפוי להיות צמוד במיוחד מוביל ביידן ב-1% בלבד

הפער בין המועמד הדמוקרטי לנשיא ג'ו ביין ולנשיא המכהן דונלד טראמפ הצטמצם משמעותית מאז חודש יוני ועומד על 4% בלבד, כך עולה מסקר של רשת CNN שפורסם השבוע.

מהסקר עולה כי 50% מהמצביעים מתכוונים להצביע לביידן, בעוד ש-46% יעניקו את קולם לטראמפ. בקרב 15 המדינות שנחשבות לכאלו שבהן הקרב צפוי להיות צמוד במיוחד, ביידן זוכה ל-49% אחוזי תמיכה לעומת 48% לטראמפ. מדובר ב-10 מדינות שבהן גבר טראמפ על יריבתו הילרי קלינטון ב-2016 וחמש נוספות שבהן הפסיד לה.

הסקר, שנערך בקרב האזרחים אשר נרשמו להצבעה, מעלה כי ביידן עדיין מוביל על טראמפ בנושאים מרכזיים כמו נגיף הקורונה, המצב הכלכלי, ביטוחי הבריאות, מדיניות הנשק והמתיחות הבין גזעי. במקביל, בחירותו בקמלה האריס לסגניתו קיבלה בעיקר דעות חיוביות בקרב המשתתפים.

נתון מעניין נוסף הוא הנחישות לצאת ולהצביע. כ-53% אמרו כי הם מתרגשים לממש את זכותם בבחירות הקרובות – שיא משנת 2003, רובם מתגוררים במדינות מתנדנדות להן השפעה רבה על התוצאות הסופיות. מצד שני, כ-12% מתומכי טראמפ טענו כי עשויים לשנות את דעתם לפני נובמבר, בעוד תומכי ביידן עומדים על 7%. כמו כן, בעוד שבחודש יוני אמרו 8% מהרפובליקנים כי בכוונתם להצביע לביידן, נתון זה עומד כעת על 4% בלבד.

מנגד, סקר חדש שפרסמו היום ABC ו"וושינגטון פוסט", שסקריהם נחשבים איכותיים למדי, מלמד שבקרב הבוחרים הרשומים מוביל ביידן ב-12% (41%-53%), ובקרב הבוחרים שצפויים להצביע הוא מוביל ב-10% (44%-54%). בסקר הקודם של ABC וה"פוסט" הוביל ביידן בפער של 15% בקרב הבוחרים הרשומים, ולפיכך יתרונו בסקר זה הצטמצם ב-3% בלבד לעומת 10% בסקר CNN.

במקביל, בארצות הברית נפתחת הערב הוועידה הדמוקרטית הארצית, הכינוס שעורכת המפלגה הדמוקרטית פעם בארבע שנים ושבו ימונה ג'ו ביידן רשמית למועמד המפלגה לנשיאות. בניגוד לשנים רגילות, שבהן מושכת אליה הוועידה עשרות אלפי צופים מרחבי אמריקה, הפעם היא תהיה וירטואלית ברובה ותשודר דרך האינטרנט משלל מוקדים.

הוועידה הדמוקרטית תימשך ארבעה ימים. בכל אחד מהם יוקדשו רוב שעותיה לכינוסים קטנים וצדדיים, אבל מדי לילה, בין השעות 4:00 ל-6:00 לפנות בוקר שעון ישראל, ייערך בה האירוע המרכזי, שבו ינאמו בכירי המפלגה בעבר ובהווה וינסו להמריץ את הבוחרים. הנואמים המרכזיים בלילה הקרוב יהיו הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה ומנהיג המחנה הפרוגרסיבי במפלגה ברני סנדרס.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נושא הערב דברים בעיר מנקאטו שבמדינת מינסוטה. בין היתר תקף טראמפ את המפלגה הדמוקרטית ואת חברת הקונגרס אילהן עומאר, ממדינת מינסוטה. הוא כינה אותה "אישה משוגעת ונוראית ששונאת את ארצנו", ותהה כיצד מישהי ששונאת את ארה"ב ונוהגת לומר דברים שליליים עליה ועל בנות בריתה, כמו ישראל, ניצחה בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו