גרוטו: "חוששים לפתוח את כיתות ז' ומעלה – הם מקור הדבקה מרכזי"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: אנחנו נמצאים במצב תחלואה כזה שהוא רגיש אך יציב. בגלל שבכל רגע אנחנו עלולים לראות שינוי במגמת התחלואה, אנחנו לא רוצים לקבל החלטות שישתנו ברגע האחרון. הכוונה היא לפתוח במתווה שהציג משרד החינוך"

ועדת החינוך, התרבות והספורט והוועדה המיוחדת לעניין נגיף הקורונה קיימו הבוקר ישיבה משותפת בנושא מתווה משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א. גילה נגר, המשנה למנכ"ל במשרד החינוך הציגה את המתווה לפתיחת שנת הלימודים ואמרה כי שנת הלימודים תפתח ב-1 בספטמבר.

לדברי אריה מור, סמנכ"ל ומנהל אגף בכיר חירום במשרד החינוך, מערכת החינוך פועלת מחודש מרץ במתכונת חירום, במגמת מניעת מחלה. לדבריו, הידע הרפואי מצביע על כך שההדבקה והתחלואה מכיתות ד' ומעלה גבוהות יותר. מיכל טביביאן מזרחי, סמנ"כלית במשרד החינוך הבהירה כי המתווים שהציג משרד החינוך הם מתווי בסיס בלבד, אך המשרד מאפשר לכיתות ה' ו-ו' ללמוד יותר מיומיים אם ישנם מרחבים פנויים ובהתאם לנהלי הבריאות.

בישיבה השתתף גם פרופ' איתמר גרוטו, משנה למנכ"ל משרד הבריאות שהסביר: "אנחנו נמצאים במצב תחלואה כזה שהוא רגיש אך יציב. בגלל שבכל רגע אנחנו עלולים לראות שינוי במגמת התחלואה, אנחנו לא רוצים לקבל החלטות שישתנו ברגע האחרון. הכוונה היא לפתוח במתווה שהציג משרד החינוך".

עוד אמר כי בתקופה האחרונה בעקבות הלימודים בבתי הספר היתה תחלואה בקבוצות הגיל, שהתגברה בגלל הישיבה בחללים סגורים. הוא ציין כי במשרד הבריאות עובדים על נוהל על פיו יונחו במוסדות החינוך לפתוח חלון ולאוורר את הכיתות. לגבי כיתות ז' ומעלה אמר פרופ' גרורטו: "חוששים לפתוח את הכיתות העליונות – ז' ומעלה, כי הם מקור הדבקה מרכזי, במיוחד כשאנחנו במצב רגיש".

במענה לשאלה של ח"כ שאשא ביטון לגבי מסד נתוני ההדבקה בבתי הספר השיב גרוטו: "אין מדינה בעולם שיש לה ידע בנתונים יותר טובים מאשר ישראל. אף מדינה לא פרסמה את מקומות ההדבקה ואיפה כל אחד נדבק. לכן אני לא יודע אם הילדים בכיתות ג' ו-ד' נדבקו בבית הספר. בסיס הנתונים שלנו הוא – שככל שעולה הגיל כך עולה רמת ההדבקה של התלמידים".

בסיכום הישיבה קרא יו"ר ועדת החינוך ח"כ שפע לשר החינוך ולשר הבריאות לשקול מחדש את המתווה לכיתות ג' ו-ד' באופן שיפיע על הגדלת ימי הלימודים של כיתות ה' ו-ו'. "אנחנו דורשים נתונים וכרגע אין נתונים שמצדיקים את העובדה שכיתות ג' ו-ד' לומדים בקפסולות וה' ו—' לומדים רק יומיים בשבוע. אנחנו מבקשים לדעת כמה ילדים בגילאים הללו נדבקו? מדובר בנתון פשוט. אני גם מצפים ממשרד החינוך לא לפתוח את שנת הלימודים ללא פתרון ודאי לתוכנית הילה ולתוכנית קרב וכן לצהרונים ולשאר התוכניות החינוכיות החשובות. אנחנו פה לעשות כל מה שצריך כדי לעזור לכם. שר האוצר ושר החינוך צריכים להתחייב לכך".

ח"כ שאשא ביטון, יו"ר ועדת הקורונה הוסיפה: "גם אחרי שיהיה חיסון לקורונה, היא לא תעלם. זה אומר שאנחנו צריכים ללמוד איתה ובצילה, ככל שנלמד לעשות זאת מהר יותר, כך ייטב, וזה נכון גם למערכת החינוך. העניין של קרב, הילה, אומץ, מילת וניצנים, כל אלה תוכניות שבלעדיהן אי אפשר לפתוח שנה. אי אפשר לוותר על הילדים האלה, זו רק הרחבת הפערים. השיקול לא לפתוח את התוכניות האלה, זה רק שיקול לא ענייני. אין פה שום עניין תקציבי, אפשר לתת מענה לתוכניות בתוכנית כלכלית ייחודית, מערכת החינוך לא יכולה לפתוח את שעריה בלעדיהן. חשוב שהמסר יעבור. לגבי היסודי, אנחנו מבקשים להגיע עם הנתונים בשבוע הבא. שבוע הבא הוא שעת השין, בעוד שבוע וחצי צריך לפתוח את שערי בתי הספר".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו