Yonatan Sindel/Flash90

מסתמן: תקציב של 400 מיליון ש"ח לישיבות יאושר מחר בוועדת הכספים

דיווח: הושגה הסכמה בין גפני, נתניהו וגנץ על העברת מאות מיליונים לעולם התורה, ככל הנראה באמצעות הסתייגות בתוך החוק לדחיית התקציב. הוועדה תדון מחר בהצעת החוק של חבר הכנסת צבי האוזר לדחיית הגשת תקציב המדינה, הצעה שאמורה למנוע את פיזור הממשלה בשבוע הבא

ועדת הכספים תדון מחר בהצעת החוק של חבר הכנסת צבי האוזר לדחיית הגשת תקציב המדינה, הצעה שאמורה למנוע את פיזור הממשלה בשבוע הבא. לאחר שעברה ההצעה בקריאה ראשונה, נמנע חבר הכנסת משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, מלהכניסה לסדר היום, כאמצעי לחץ נוסף על ראש הממשלה וכחול לבן להעברת תקציב של 400 מיליון שקל לישיבות.

ב'גלובס' דווח כי הושגה הסכמה באשר להעברת התקציב לישיבות, כש הצעת החוק של האוזר תעלה ראשונה מחר בתשע וחצי בבוקר. בירור העלה כי ככל הנראה סוכמה הדרך להעברת התקציב הנוסף לישיבות, דרך שהיועץ המשפטי לממשלה ככל הנראה ייאשר. גורם פוליטי בכיר אמר נתניהו וגנץ אישרו את המהלך, והוא יובא לאישור ועדת הכספים בד בבד עם החוק של האוזר.

גפני עצמו לא מנהל בימים אלה את ועדת הכספים בשל צנתור שעבר בבית החולים מעייני הישועה, אך הוא מנהל שיחות עם גורמים פוליטיים בכירים, ושולט בוועדה מרחוק. הוועדה תתכנס מחר כדי לדון בהצעת החוק לקריאה שניה ושלישית, בעוד היו"ר גפני עדיין עומד על דרישתו שבמקביל יאושר התקציב לישיבות. על פי המסתמן, התקציב יאושר כהסתייגות לחוק של האוזר.

הפרשן ישראל פריי מסביר כי "תקציב הישיבות ב-2019 היה 1.2 מיליארד, מתוכם רק 850 בבסיס התקציב. לאור העובדה שאין תקציב, בשנה הנוכחית עמדו לרשות הישיבות רק 80% מתוך ה-850. בשבועות האחרונים החרדים חיפשו כל דרך להעביר את הכסף מבלי להעביר תקציב, אך נתקלו בקשיים משפטיים".

"האופציה האחרונה שנשקלה: השחלת תקציב ישיבות לתקציב חינוך קורונה (כ-4 מיליארד), לשם כך עוכבה הבאתו לועדת הכספים. גם כאן קושי משפטי. כעת נמצאה הנוסחה, ובכך נסלל הדרך לדיון בוועדת הכספים על החוק לדחיית הבחירות ועל תקציבי החינוך. גפני ממיטת חוליו מתפקד יותר מכמה אנשים בריאים", הוא מסיים בציניות.

במקביל, אתמול התכנסו נציגי שתי המפלגות לדון על הנושאים שבמחלוקת אולם האווירה הייתה טעונה, ובשונה מהפגישות הקודמות בנושא – נדמה היה שדווקא מתרחקים מהבנות שישימו סוף למשבר. למרות לוח הזמנים הצפוף, המחייב על פי חוק את אישור התקציב לכל המאוחר עד 25 באוגוסט, היום לא קיימו הצדדים פגישה נוספת, ויש מי שטוען שמדובר במריחת זמן.

ב'ווינט' דווח כי סלע המחלוקת נוגע עדיין לעניין המינויים הרגישים, ובהם זה של היועץ המשפטי לממשלה המצוי באחריותו של שר המשפטים אבי ניסנקורן, מפכ"ל המשטרה המצוי בסמכותו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ובהמשך גם פרקליט מדינה. הנושא עדיין טעון משום שההסכם הקואליציוני קובע שהמינויים ייעשו בהסכמה ולכל צד תהיה זכות וטו על מינוי גם אם הוא מצוי בתחום סמכותו של שר מהמפלגה האחרת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו