ממתק לשבת – פרשת שופטים • צפו

ממתק לשבת עם הרב נחמיה וילהלם שליט"א שליח חב"ד בנגקוק - תאילנד

ממתק לשבת פרשת שופטים תש"פ
הרב יואל כהאן הוא יהודי מאוד מיוחד שקוראים לו "החויזר" של הרבי, הוא היה שומע את ההתוועדות של הרבי במשך שעות וחוזר על זה במוצאי שבת מילה במילה וכך יכלו להעלות על הכתב את דברי הרבי משבתות וחגים.
הוא סיפר שפעם היה בחור שהשתתף בשיעור תניא שהוא מסר, היה נראה שהבחור באמת עם ראש טוב אבל אף פעם הוא לא דיבר איתו, מיד אחרי השיעור הוא היה נעלם, יום אחד הבחור ביקש מהרב יואל שיסדר לו שיחה ביחידות עם הרבי כי יש לו עניין להתייעץ ואכן ר' יואל סידר לו פגישה, הוא יצא מהפגישה מאוד כועס ואמר לר' יואל אני לא רוצה יותר ללמוד חסידות ולא רוצה לדעת מכל זה.
עברו 15 שנה ויום אחד ניגש לר' יואל יהודי ואומר לו אתה זוכר אותי? אני אותו בחור שהבאת ליחידות אצל הרבי, אני רוצה לספר לך מה קרה אז, ואיזה גלגולים עברתי מאז, נכנסתי לרבי והרבי דיבר איתי על כך שצריכים ללמוד חסידות כי תורת החסידות גורמת ליהודי ללמוד באמת בחיבור לקב"ה וזה כמו לחבק את הקב"ה ולא בשביל לחפש את הגדולה האישית שלי. אני ממש לא התחברתי למילים האלו ויצאתי בטריקת דלת כמו שאתה יודע, המשכתי בישיבה והתחלתי למסור שיעורים אבל קרה כמה פעמים שהכנתי שיעור בהרבה עמל והבחורים הפריכו לי את כל הבניין שבניתי, בשלב מסויים הרגשתי שלא מספיק מעריכים אותי ועזבתי את הישיבה, התחתנתי ואני שומר מצוות אבל תורה אני כמעט לא לומד ורק כיום אני מבין שהרבי התכוון לזה שאם אלמד חסידות אדבק במקור ואשאר עם לימוד התורה בדביקות אמיתית.
היהודי הזה החל להגיע להתוועדיות של הרבי ויום אחד ר' יואל שואל אותו "תגיד אתה מבין מה הרבי מדבר" והוא אומר, לא אני לא מבין כל כך אידיש אבל אני מגיע להתוועדויות כי כשאני רואה את הרבי מדבר אני מקבל חיות, כשאני שומע את הרבי מדבר על הקב"ה בכזו חיות כשהוא מדבר על המצוות בכזו התלהבות זה גורם לי להתחבר למקור בצורה הרבה יותר פנימית ואמיתית.
בפרשת השבוע כתוב הפסוק "כי האדם עץ השדה" הפסוק הזה קצת תמוה אנחנו יודעים שיש בבריאה 4 סוגים, דומם צומח חי ומדבר, האדם הוא הכי גבוה בבריאה ולמה מדמים אותו לעץ? חובה לומר שאם מדמים אותו לעץ זה בגלל שלעץ יש תכונה שאין לאדם ועל האדם ללמוד מהעץ.
הדבר המייחד את העץ זה הדבקות התמידית במקור חיותו, העץ לא יכול להתנתק מהמקור שלו וברגע שיתנתק יאבד את חיותו, זה כך בכל מין הצומח אבל במיוחד בעץ ששורד את כל עונות השנה וקיים במשך שנים רבות ובכל זאת לא יעזוב את מקורו אפילו לרגע, זה מלמד את האדם שגם הוא בחייו צריך להיות עץ השדה במובן של אי ההתנתקות מהמקור.
המקור של יהודי זה התורה כפי שכתוב "כי הם חיינו" ויהודי צריך לזכור לא להתנתק מהתורה, למרות שאדם צריך לצאת לפרנסתו ולעיסוקיו עדיין מחובתו לקבוע עתים לתורה לפחות פרק שחרית ופרק ערבית, כך יישאר דבוק למקורו וישאר כמו העץ רענן ומלא בחיות פנימית.
בימים אלו של תחילת חודש אלול בהם המלך נמצא בשדה יהי רצון שנזכה להוסיף בלימוד התורה וקיום המצוות בהידור ובזכות זה נזכה לכתיבה וחתימה טובה ולגאולה אמיתית ושלימה בקרוב ממש.

שבת שלום
הרב נחמיה וילהלם
בית חב"ד בנגקוק תאילנד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו