קושנר: "ההסכם מעלה את הסיכוי לעסקת F35 – נוודא שאין פגיעה ביתרון של ישראל"

יועצו של הנשיא טראמפ התייחס לאפשרות של עסקת נשק בין ארה"ב לאיחוד האמירויות: "איחוד האמירויות מנסה להשיג את המטוס כבר הרבה זמן - אנחנו בוחנים את זה". הוא הוסיף כי "מי שלא מעוניין שהם יקבלו אותם הם איראן. איחוד האמירויות הם שותפים צבאיים של ארה"ב כבר שנים רבות ואנחנו רואים את זה כאפשרות לפריצת דרך"

ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר וחתנו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, אמר היום (ראשון) כי הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות "מעלה את הסיכוי" שארצות הברית תמכור מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות. "הנושא נמצא בבחינה", אמר קושנר בראיון לרשת CNN. "נוודא שאין פגיעה ביתרון האיכותי של ישראל ונעשה הכל לפי הנהלים. מזכירות המדינה והצבא בוחנים את הנושא הזה".

קושנר הוסיף כי "איחוד האמירויות מעוניינים ב-F-35 כבר זמן מה, מי שלא מעוניין שהם יקבלו אותם הם איראן. איחוד האמירויות הם שותפים צבאיים של ארה"ב כבר שנים רבות ואנחנו רואים את זה כאפשרות לפריצת דרך". לדבריו, "זה הפך לנושא פוליטי בישראל בשבוע האחרון, אבל איחוד האמירויות מנסה להשיג את המטוס כבר הרבה זמן. איראן הכי מתנגדת שהם יקבלו את מטוסי ה-F-35 כי הם מולם במיצר הורמוז".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס בשבוע שעבר לאפשרות שארצו תמכור מטוסי F35 לאיחוד האמירויות, ולא שלל את המהלך. במסיבת עיתונאים בבית הלבן אמר טראמפ שבאמירויות רוצים להזמין כמה יחידות של המטוס הטוב בעולם וכי יש להם את הכסף לשלם על כך. לדבריו, "נראה מה יהיה, אנחנו בודקים את זה".

בשבוע שעבר, הדגיש ראש הממשלה נתניהו כי ישראל לא נתנה את הסכמתה לעסקת נשק במסגרת ההסכם עם איחוד האמירויות. "בשיחה של רה"מ עם השגריר האמריקני פרידמן בתחילת יולי, הביע רה"מ התנגדות מפורשת של ישראל למכירת מטוסי F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינה כלשהי במזרח התיכון. ראש הממשלה הביע עמדה עקבית זו פעם אחר פעם בפני הממשל האמריקני והיא לא השתנתה", נמסר מטעמו.

ביום חמישי דווח בניו יורק טיימס כי הממשל האמריקני האיץ את מאמציו למכור מטוסי F-35 ורחפנים חמושים מתקדמים לאיחוד האמירויות הערביות, חרף התנגדות ישראל למהלך. לפי הדיווח, גורמים בממשל הציגו לגורמי צבא במדינה תדריך מסווג על כלי הטיס המתקדמים, למרות דאגות שהעלו חברים במועצה לביטחון לאומי על הסכנה שבחשיפת פרטים אלו עוד לפני שנסגרה עסקה בין הצדדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו