Tomer Neuberg/Flash90

בכירי כחול לבן יכנסו לבידוד? השרה פנינה תמנו-שטה חלתה בקורונה

שרת העלייה והקליטה הודיעה לקצין הכנסת כי אובחנה כחולה בנגיף. לפי בדיקה ראשונית, תמנו-שטה שהתה בכנסת לאחרונה ביום רביעי 19 באוגוסט, וביום שישי נכחה ביום הגיבוש המשותף לחברי כחול לבן, מפלגת העבודה וסיעת דרך ארץ. הדבר עלול להכניס את כל המפלגה לבידוד ביממה פוליטית קריטית

שרת העלייה והקליטה ח"כ פנינה תמנו-שטה עדכנה הערב (ראשון) את קצין הכנסת כי נמצאה חיוביות בבדיקת קורונה שביצעה. ביום רביעי האחרון שהתה תמנו-שטה במשכן הכנסת וביום שישי השתתפה בגיבושון של מפלגתה, כחול לבן. בכנסת הודיעו כי ימשיכו בחקירה האפידמיולוגית בעניינה בתיאום נציגי משרד הבריאות.

לאחר ההודעה, דרש חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) להוציא את חברי הכנסת של כחול לבן מהדיון בוועדת הכספים, זאת מחשש שנדבקו מתמנו שטה. לוי פנה למ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ יצחק פינדרוס: "אני מבקש להוציא אותם, שישתתפו בדיון באמצעות זום. השרה תמנו שטה נדבקה והם מסכנים את כולנו". פינדרוס סירב לבקשה: "יש יו"ר כנסת, יש משמר הכנסת, תפנה אליהם".

כניסתם האפשרית לבידוד של כל חברי הכנסת מכחול לבן עלולה להיות בעייתית במיוחד, בהינתן היממה הקריטית שעומדת לפניהם. מחר בחצות ייפקע המועד האחרון לאישור התקצב, ואם לא תאושר פשרת האוזר שדוחה את אישור התקציב ב-100 ימים – הכנסת תתפזר אוטומטית והמדינה תלך לבחירות.

תמו-שטה היא השרה השלישית שמאובחנת כחיובית בנגיף, לאחר שהשר לירושלים ומורשת רפי פרץ אובחן בחולה בראשית החודש, וגם שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן אובחן כחיובי לנגיף בעת שכיהן כשר הבריאות בחודש אפריל.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו