שוחחו על שת"פ ביטחוני: שר הביטחון גנץ שוחח לראשונה עם מקבילו מהאמירויות

בשיחה גלויה ראשונה בין שר ביטחון ישראלי לאמירתי, אמר גנץ כי המדינות חולקות "אינטרסים ביטחוניים חשובים". ראש הממשלה החליפי הדגיש בפני מוחמד אל-באוורדי כי הוא מצפה לפגוש אותו בארץ או באבו דאבי, "ברגע שהדבר יתאפשר". לדבריו, "שיתוף הפעולה יחזק את יציבות האזור". האמירויות: "מצפים לחזק את אפיקי התקשורת ולקיים יחסים דו-צדדיים"

שר הביטחון בני גנץ שוחח עם מקבילו, שר ההגנה של איחוד האמיריות, מוחמד אל באוורדי. מלשכת גנץ נמסר כי השניים שוחחו על הצורך בקידום הסכם הנורמליזציה שימסד בין השאר את הקשרים הביטחוניים בין המדינות. עוד דנו השרים באפיקי שיתוף הפעולה האפשריים בין מערכות הביטחון וכוונתם לכונן קשרי עבודה קרובים, רציפים ופוריים.

גנץ אמר לאל באוורדי כי הוא מצפה לפגוש אותו בארץ, או באיחוד, ברגע שהדבר יתאפשר והשניים סיכמו לשמור על ערוץ פתוח ביניהם ודרך הדרגים המקצועיים. "חולקים אינטרסים ביטחוניים חשובים, שיתוף הפעולה יחזק את יציבות האזור", אמר גנץ לאל באוורדי ששוחחו גם על שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות.

מדובר בשיחה גלויה ראשונה בין שר ביטחון ישראלי לשר ביטחון באיחוד האמירויות. בסוכנות הידיעות של האמירויות נכתב כי "גנץ ואל-בווארדי אמרו כי הם מצפים לחזק את אפיקי התקשורת ולקיים יחסים דו-צדדיים מוצקים לרווחת מדינותיהם והאזור כולו".

ביום שלישי שעבר אמר גנץ בהצהרה שמסר לתקשורת כי "ההסכם חשוב ובעל פוטנציאל להתפתחות אזורית מאוד רצויה למדינת ישראל". הוא הוסיף כי לא תקין שלא עודכן על ההסכם המתגבש. בנוסף, הוא התייחס לפרסום לפיו חלק מההסכם כלל היתר למכירת מטוסי F35 לאבו דאבי השיב: "לא טוב שהמטוס הזה יסתובב במקומות אחרים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו