בני ברק: מלגות מפעל הפיס יחולקו גם לתלמידות הסמינרים

פיילוט מיוחד שנערך בבלעדיות בבני ברק הוכתר בהצלחה מרובה, ומערך המלגות יורחב לכלל מסגרות הסמינרים להוראה. לאחר מאמצים אינטנסיביים נהנו מאות תלמידות הסמינרים ממלגת מפעל הפיס

בשורה לתלמידות הסמינרים: ועדת דירקטוריון מלגות של מפעל הפיס אישרה לאחרונה הוספת לימודי סמינרים להוראה המאושרים ע"י משרד החינוך, למסגרות הלימודים המאושרות ע"י מפעל הפיס במתן המלגות.

זוהי בשורה של ממש עבור אלפי תלמידות סמינרים שלא היו זכאיות לקבל מלגות ומענקים ממפעל הפיס. הבשורה שהתקבלה ממפעל הפיס, מגיעה לאחר מאמצים אינטנסיביים של מנכ"ל עיריית בני ברק הרב שמואל ליטוב וצוות לשכתו אשר בהנחיית ראש העיר אברהם רובינשטיין יזם, הוביל וקידם את המהלך.

מפעל הפיס מוציא מדי שנה קול קורא לסיוע לרשויות במתן מלגות ומענקים לסטודנטים ללימודי תואר ראשון או שני מוכר על ידי המל"ג או לימודי הנדסאי במסלול המוכר למה"ט. המשמעות, בעיר בני ברק לבדה: 400 סטודנטים וסטודנטיות זכאים לקבל מלגות בסך 10,000 שקלים כל אחד.

לבקשת רובינשטיין, נכנס לנושא מנכ"ל העירייה ליטוב שבדק ומצא כי המלגות לא מותאמות לצרכים של תושבי בני ברק, מאחר שרוב תלמידות הסמינרים מוחרגות בגלל קריטריונים שלא הותאמו להרגלי החינוך והלימוד במגזר החרדי. לאור זאת, החל בשיתוף פעולה עם מר ארז גרניט, מנהל תחום מלגות ומענקים במפעל הפיס, על מנת לתקן את העוול ההיסטורי ולאפשר לתושבי העיר ליהנות ממלגות ומענקים של מפעל הפיס.

בתחילת השנה, אושרו באופן תקדימי 200 מלגות נוספות, במסגרת פיילוט מיוחד עבור תלמידות מהעיר בני ברק, הלומדות בתוכניות הוראה בשילוב תעודה של התמ"ת – גרפיקה, מולטימדיה, הנהלת חשבונות, מזכירות בכירה וכדו'. אין זה מיותר לציין כי הייתה זו בשורה משמעותית עבור תושבי בני ברק שזכו למענקי לימוד על סך 10,000 שקל ל-200 תלמידות סמינר ובסך כולל של 2,000,000 ש"ח.

עם סיומו של הפיילוט, עלה הרצון להטמיע את ההצלחה על כלל המלגות הממומנות בשיתוף הפיס, ובסיור שאירח ראש העיר הרב רובינשטיין הגיעו נציגי מפעל הפיס להיכרות מקרוב עם הסמינרים ומקומות עבודה מותאמים לבוגרות הסמינרים. במהלך הסיור הציג מנכ"ל העירייה את תוצאות הפיילוט והסיוע אותו קיבלו מאות בנות, ואת העובדה כי הלכה למעשה ישנה אי התאמה בין הקריטריונים למלגות לצרכי התלמידות החרדיות.

כפי שצוין, הבשורה המגיעה כעת היא החלטת ועדת דירקטוריון מלגות של מפעל הפיס, לאשר הוספת לימודי סמינרים להוראה למסגרות הלימודים המאושרות על ידי מפעל הפיס במתן מלגות.

"המטרה שלנו הייתה לעזור לכמה שיותר משפחות בעיר", אומר ראש עיריית בני ברק רובינשטיין, "והיום אנחנו שמחים לבשר כי המאמצים שלנו נשאו פרי וכעת נוכל, בשיתוף מפעל הפיס, לעזור למאות תלמידות סמינרים להוראה שתיכנסנה למעגל הזכאים לקבלת מלגה גבוהה במיוחד מתוך סל תקציבי כולל של 6,000,000 שקלים!"

רובינשטיין הוסיף, "בזכות אנשי מפעל הפיס הנפלאים שנענו לבקשתנו ושיתפו פעולה עם התוכניות שהצענו והובלנו, היום ב"ה ניתן לומר שאין כמעט קריטריונים המגבילים סטודנטים חרדים בקבלת מלגות ממפעל הפיס. ברצוני להודות למנכ"ל העירייה הרב שמואל ליטוב ולמר ארז גרניט, מנהל תחום מלגות ומענקים במפעל הפיס, על שיתוף פעולה שוטף ועל הבנת האתגרים, האילוצים והצרכים הייחודיים של המגזר החרדי וליו"ר מפעל הפיס מר אביגדור יצחקי על קבלת החלטה אמיצה שתגרום לשוויון הזדמנויות במקום שזה היה נחוץ".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך מגישים לקבלת המילגה והאם זה כולל תלמידות מחוץ לבני ברק שלומדות בסמינרים בעיר בני ברק !? אני מקווה שיש מי שייתן תשובה.
תודה רבה

התמונה היא של בי"ס בנות אלישיב ברחוב קארו בירושלים.

מה עם הסמינרים בירושלים: לומדות ראיית חשבון ייעוץ פננסיוני וכו'

רציתי לדעת אם אני גרה בבני ברק ולומדת במרכז החרדי להכשרה מקצועית הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים לאיזו מלגה אני זכאית אם כן איפה אפשר להגיש בקשה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו