Moshe Shai/Flash 90.

מסתמן: אל על תבצע את הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לאמירויות

למרות הסכסוך בין הטייסים להנהלה, חברת התעופה הישראלית תהיה זו שתטיס ככל הנראה את המשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות במסגרת כינון היחסים בין המדינות. המטוס שנבחר למשימה יצא למשימת הקפה והטייסים נשלחו למבחני רישוי באמסטרדם

חברת התעופה "אל-על" החזירה היום (חמישי) לעבודה שלושה טייסים שהוצאו לחל"ת, על מנת שאלה יחלו להתכונן לטיסה הראשונה שעתידה לצאת בקרוב מישראל לאיחוד האמירויות. החברה אומנם טרם זכתה במכרז וכלל לא בטוח שתהיה זו שתוציא את הטיסה לנסיכויות, אולם אם ההכנות לא יחלו בקרוב – אל-על לא תוכל לטוס גם אם תזכה במכרז.

החברה הציעה שתי אפשרויות: בואינג 737 (כ-180 נוסעים), מטוס קטן יותר שכולל מחלקת עסקים. כמו כן, הציעה את הדרימליינר (בואינג 787, כ-280 נוסעים) מטוס גדול הרבה יותר, עם מחלקת עסקים חדשה. לעומתה, הציעה חברת ישראייר את מטוס ה-AIRBUS 320 של החברה, שלא כולל מחלקת עסקים, וגודלו דומה ל-737 של אל על.

בהודעת ועד צוות האוויר של החברה נכתב כי שלושה טייסים בכירים הוחזרו לתעסוקה ולכשירות נוכח קבלת המשימה של הטיסה לאמירויות. "היום אישרנו באופן מיוחד החזרה לכשירות של שלושת הטייסים הבכירים ביותר בצי 737 לטובת ביצוע טיסה לאיחוד האמירויות", נכתב בהודעת הוועד. "הדבר כולל טיסת רענון היום ויציאה לסימולטור אמסטרדם מחר ללא מגבלות חוזיות לטובת טיסה היסטורית ומשמעותית לכל עם ישראל. במקביל הוחזר מנהל צי 787 לפעילות ואנו מקווים שהחברה תתניע מהלך של חזרה לפעילות בשני הציים בהקדם".

ב'ווינט דווח כי באל על מכשירים את מטוס ה-737 לטיסה לאבו דאבי ולא את אחד ממטוסי הדרימליינר 787 המרווחים יותר מאחר ולא עודכנו עליהם מערכות "מגן רקיע". כחלק מדרישות הביטחון, נדרשה אל על להעמיד מטוס עם מערכת המיגון שיוצרה בתעשייה האווירית.

יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ וחתנו ג'ארד קושנר יגיע בשבוע הבא לביקור בארץ. קושנר ילווה בשליח למזרח התיכון אבי ברקוביץ', השליח לנושא האירני בראיין הוק, והיועץ לביטחון לאומי אובראיין לסדרת פגישות בישראל. בנוסף אליהם יצטרף אל קושנר צוות מהבית הלבן שהיה מעורב במשא ומתן הדיסקרטי בין המדינות.

במסגרת ביקורו יחנך הקו המסחרי הראשון מתל אביב לאיחוד האמירויות, וקושנר ומלוויו ימשיכו בטיסה לאבו דאבי, אליהם תצטרף משלחת של עשרות מומחים מתחומי הרפואה, התעופה, החלל, ביטחון ובנקאות. על פי הדיווחים חברת תעופה ישראלית תוציא את הטיסה – אולם טרם הוחלט מי זו תהייה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו