אחרי שטסה מעל סעודיה: טיסת אל על מנתב"ג נחתה באבו דאבי בירת איחוד האמירויות • צפו

אחרי כשלוש שעות באוויר מטוס אל על מעוטר במילה "שלום" בערבית, בעברית ובאנגלית נחת באיחוד האמירויות לקראת הנעת התהליך לכינון היחסים בין המדינות. טיסת אל על נכנסה לראשונה למרחב האווירי של סעודיה. הביקור, שבו משתתפת גם משלחת אמריקנית, יימשך יומיים ויכלול פגישות טרילטרליות

אחרי שלוש שעות ו-17 דקות באוויר, המשלחת הישראלית-אמריקנית שהמריאה לאמירויות נחתה היום (שני) בשעה 14:40 בנמל התעופה באבו דאבי. מטוס אל על מסוג בואינג 737 נחת לראשונה, באופן גלוי, בנמל התעופה הרשמי במדינה. הנתיב המתוכנן כלל גם הוא תקדים היסטורי: מטוס עם רישום ישראלי חלף לראשונה מעל שמי סעודיה ועיר בירתה ריאד.

מדובר בטיסה ישירה שמספרה LY971 – הראשונה אי פעם של חברה ישראלית לנסיכות. סעודיה אישרה לה לעבור בשטחה האווירי, וכמה דקות אחרי ההמראה מנתב"ג נכנס המטוס לשמי הממלכה. המטוס מדגם בואינג 737 המצויד במערכת הגנה מפני טילים עוטר במילים "שלום" בעברית, בערבית ובאנגלית. על כרטיס העלייה למטוס נכתב "עושים היסטוריה".

במסגרת הביקור תתקיים פגישה טרילטרלית באבו דאבי של ראשי המשלחות – ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית רוברט אובריאן, היועץ הבכיר לנשיא ארצות הברית ג'ארד קושנר, והיועץ לביטחון לאומי של איחוד האמירויות השייח טחנון בן זאיד. כמו כן, יקיים ראש המל"ל פגישות עם בכירים נוספים באיחוד האמירויות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה יופי, ברוך ה'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו