Flash90

דיווח: אלעד תצטרף מחר לרשימת הערים האדומות – 184 נדבקים בעיר בשבוע

קבינט הקורונה יתכנס לדון ברשימת "הערים האדומות" החדשה שצפויה לכלול כ-20 יישובים וערבים וחמש חרדים. דיווח: לפחות 1,700 מהנדבקים החדשים אותרו מחוץ ליישובים אדומים. נתניהו ייפגש עם ליצמן ודרעי יחד עם אדלשטיין, גמזו ונומה

קבינט הקורונה יתכנס מחר (חמישי) בבוקר כדי לדון ברשימת "הערים האדומות" החדשה. ב'חדשות 12' דווח כי מלבד בני ברק, גם אלעד ונצרת יוכנסו לרשימה. עם צירוף בני ברק, אלעד ונצרת לרשימה, היא צפויה לכלול כ-20 יישובים ורשויות במגזר הערבי ברשימה וחמש ערים חרדיות – בני-ברק, אלעד, ביתר עילית, רכסים ועמנואל.

מדובר בעלייה לעומת הרשימה שפורסמה בתחילת השבוע, שמנתה 23 יישובים. על פי נתוני משרד הבריאות בימים האחרונים, לפחות 1,700 מהנדבקים החדשים אותרו מחוץ לאותם יישובים אדומים. במשרד הבריאות לא פרסמו עד כה את הרשימה המעודכנת של הערים האדומות, והיא צפויה להיות מוגשת לשרים שעות ספורות לפני הדיון.

בקבינט הקורונה צפוי עימות על הערים האדומות, גם מכיוון שהח"כים החרדים מתנגדים להגבלות החמורות. ההתנגדות נובעת בין היתר מכך שבני ברק כבר הייתה בעבר תחת סגר נוקשה. הגבלות התנועה הנוספות שידרוש מחר הפרויקטור מרחיבות את החזית בין גמזו לנבחרים החרדים – עד לנקודת רתיחה. גמזו מנגד הזהיר כי חוסר הציות בערים האדומות עלול להביא לסגר מלא, בעוד הביקורת כלפיו גוברת.

בעקבות הביקורת בחברה החרדית נגד ממונה הקורונה ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש מחר, קודם כינוס קבינט הקורונה, עם השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ויולי אדלשטיין, יחד עם רוני גמזו והאלוף במיל' רוני נומה, שהיה אחראי על הטיפול בהתפרצות הקורונה בבני ברק וכעת עומד בראש המטה החרדי בפרויקט 'מגן ישראל'.

בשבעת הימים האחרונים אובחנו 1,598 תושבים בירושלים עם קורונה, בבני ברק אובחנו 729, באשדוד 542, במודיעין עילית 419, בתל אביב יפו 296, בבית שמש 290, בחיפה 281, בפתח תקווה 246, בנתניה 242, באלעד 184, בביתר עילית 155, בנתיבות 151, בראשון לציון 134, בחדרה 117, בבת ים 116, ברמת גן 105, ברחובות 104, ברמלה 104, בטבריה אובחנו 100 תושבים עם קורונה בשבעת הימים האחרונים.

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ביקר הבוקר בעיר ביתר עילית וקרא לשיתוף פעולה ציבורי עם ההנחיות החדשות: "אנחנו עומדים כעת על 14% בדיקות חיוביות בעיר והאחריות למצב נמצאת מעתה בידיים שלכם. אנחנו זקוקים להתגייסות מלאה של העירייה והעומד בראשה ואני בטוח שהתושבים יצייתו לכל הוראה והנחיה. חזרה מהירה לשגרה תלויה אך ורק בכם – הקפדה יתרה על ההנחיות תשמור עליכם ועל משפחותיכם".

ממונה הקורונה טען לאכיפה הרופפת בעיר ותקף: "לצערנו, אנחנו עדים להפרה שיטתית של ההנחיות. מדי ערב מתקיימים בעיר אירועים שמפרים את כלל הנהלים וגם אתמול, בניגוד להנחייתנו, נפתחו מוסדות החינוך בעיר. אני מבין את מורכבות המצב, אך קובע כעת באופן חד משמעי- ללא הגברת האכיפה ועידוד בדיקות, נידרש לקבל החלטות מורכבות שעלולות להסתכם גם בסגר מלא".

"הסירוב העקבי לשיתוף פעולה מצד חלק מהערים האדומות עלול לגרור התפרצות תחלואה קשה ביותר. כיום 28% מהתחלואה הכללית היא בחברה הערבית כשהחברה החרדית מהווה 22% מסך התחלואה בישראל. עלייה משמעותית בהיקפי התחלואה תדרוש מאיתנו לנקוט בצעדים חריפים גם ברמה הארצית. ללא מגמת שינוי ניכרת עד לתאריך שהוגדר, ה-10.9, נידרש לגבש הנחיות חדשות ורחבות יותר, שיפגעו בצורה משמעותית בשגרת החיים גם מחוץ לערים האדומות".

במשרד הבריאות טוענים כי "ביתר עילית הוא יישוב אדום שחווה התפרצות, כשמזה כשבועיים קיים בו גידול במקרים החדשים ובעיקר בבדיקות החיוביות שמצביע על מקרים חבויים והעדר גילוי חולים. ההתפרצות קרוב לוודאי קשורה לפתיחת שנת הלימודים ב-א' באלול והשינויים בהתקהלויות בתקופת בין הזמנים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חרדים תפסיקו ללכת להבדק מי שחולה או עם תסמינים לא יוצא מהבית נקודה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו