צילומים: דובר צה"ל

אלוף פיקוד העורף: "צהל נותן סיוע כדי להשאיר את התלמידים בישיבות עצמם"

אחרי ההחלטה על סגר בערים אדומות בוהקות והגבלות בשאר הערים האדומות, בצה"ל יחזרו לספק סיוע למשטרה באכיפה כפי שעשו בגל הראשון. מפקד פיקוד העורף הדף את הביקורת: "אני לא חושב שיש חוסר שיתוף פעולה בקרב האוכלוסיה הערבית או החרדית"

מפקד פיקוד העורף האלוף אורי גורדין התייחס היום (שישי) להתפרצות הקורונה במספר ישיבות ואמר כי "שבועיים אחרי א' אלול, תחילת הלימודים בישיבות, צהל נותן סיוע כדי להשאיר את התלמידים בישיבות עצמם".

הוא התייחס לשתי החלטות משמעותיות שהתקבלו בקבינט הקורונה: "הראשונה היא רמת התחלואה הגבוהה מחייבים אותנו לפעול כדי לשנות כיוון מאדום לירוק – תמיכה מלאה לערים אדומות. ההחלטה השניה להגבלות תנועה, ההחלטות ידויקו ביום ראשון על פי הנתונים האחרונים".

הוא עדכן בשיחה עם כתבים כי "אנחנו נאשר סט ארוך של אישור תכניות ומשבוע הבא נטפל בקטיעת שרשרת ההדבקה בהובלת מפקדת אלון. כך, תוגדל מספר הבדיקות בערים אדומות, על ידי דרייב אינים לבדיקות עד הבית. יוגדלו כמות מתשאלים ומתחקרים. יעשה מאמץ ההסברה לאוכלוסיה בשטח על מנת להגדיל את שיתוף הפעולה של האזרחים באופן כללי ובעיקר בערים האדומות".

"יינתן דגש על סיוע אזרחי בדגש על מבוגרים, אוכלוסיות נתמכות רווחה. תהיה אכיפה שתנוהל על ידי משטרת ישראל, בתיאום מלא איתם על כלל הפעולות במרחב". הוא הוסיף כי "נייצר את דירקטיבת הרמטכל ושר הביטחון – מנסים לעשות ולייצר כל מאמץ כדי להימנע מסגר כולל, זה דורש שיתוף פעולה רחב של האזרחים, מנסים להימנע ככל האפשר מסגר בחגים".

עוד הודיע כי הסיוע של צהל על פי בקשת משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים יכלול 500 חיילים שיוקצו למשטרת ישראל לסיוע באכיפה. "האכיפה הנדרשת היא להכל: סגר, פתיחת בתי הספר שיהיו סגורים בחלק מהמקומות ועוד. בערים האדומות והכתומות", אמר האלוף גורדון.

"אנחנו פועלים בכל היישובים הכתומים והאדומים עם מובילי דעת הקהל והמנהיגים של הקהילות, אימאמים, ראשי רשויות, רבנים. בנוסף כדי להגדיל את יכולת הבידוד של האזרחים ממשיכים במאמץ המלוניות ומספקים להם את כל צרכם, כמו מזון, תרופות וכל דבר שלהם נזקקים. מנגנון ההסברה של פיקוד העורף נמצא בהרחבה. רופאים מסבירים בתמיכה והנחיה של פיקוד העורף לכלל הרשתות. יחל כבר מסוף השבוע הזה".

הוא עדכן כי כרגע מגויסים בפיקוד העורף 2000-2500 חיילי מילואים. בשבוע הבא עתידים להצטרף משהו כמו 500 נוספים. גם רופאים אבל בעיקר סד"כ של פיקוד העורף. באשר למערך החקירות האפידמיולוגיות- 300 חיילים שמוכשרים לעבודה באופן מלא בשבוע האחרון. מספיק כוח כדי להסית אותו להיות יותר אפקטיביים במקומות הרצויים. מאות סטודנטים במשרד הבריאות השבוע החלה עבודת המתשאלים ברשויות

ישנם 300 חיילים חוקרים בפיקוד העורף. חלקם הגדול עתודאים. 50 חיילים נוספים ממערך מגן. 300-400 סלקטורים לסטודנטים שמועסקים במשרד הבריאות. מחקרים ברשויות, בין 1000-1300 חוקרים. סך הכל יגיע לסביבות ה2000, זו המטרה.

לדבריו, "צהל ככלל, פרוס על כל המדינה אבל הוא ירוק לפי הרמזור. השבוע, פחות או יותר משני, ראינו מגמת עליה. אנחנו עוד לומדים אותה ואת משמעותה. ראינו עלייה השבוע. שבוע שעבר הייתה הדממה וביחידות מסוימות היו בחופש בבית ונבדקו שם. אופציה ב' זה שהתחלואה עולה ברמה המדינתית. ההפרדה היא לא מוחלטת אולי העלייה היא חלק מהמגמה ברמת המדינה".

על הירידה בנתונים אמר כי "היא כתוצאה מהשינוי של מדיניות האשפוז. אחרי שהוחלט להגדיר בשנית את החולים, הרבה הוגדרו כמחלימים. אנשים לא מדבקים אחרי עשרה ימים אז למה לא לשחרר אותם. במדיניות הבודקת עשינו בדיקה שלילית פעמיים. היו לי חיילים שהיו לי חודשיים באשפוז. יש אצל החולים רק חלקיקי וירוס שאפקטיבים רק עשרה ימים. יש לזה משמעויות כלכליות ענקיות. עכשיו אנחנו מכירים את המחלה טוב יותר".

האלוף הבכיר אמר לכתבים כי "שיתוף הפעולה של האזרחים וראשי הרשויות בערים חרדיות וערביות. תנאי האוכלוסיה קשים מראש בשל צפיפות גבוהה ותנאים פגיעים יותר להידבקות. שיתוף הפעולה הוא בסך הכל בצורה טובה מאוד בכל הרשויות. הבעיה בשמירה על הנחיות היא בהתנגשות החיים היום יומיים, מזג האוויר והקושי האישי- ולא בקשר עם פיקוד העורף. פועלים להגדלת השיתוף דרך מנהיגים ומובילים".

"שיתוף הפעולה בין צהל ומשרד הביטחון למשרד הבריאות דורש בניה משותפת. השתפר מאוד בחודשיים האחרונים. מדובר בשני גופים גדולים שלא רגילים בעבודה משותפת. בהתחילת השבוע יעלה קמפיין הסברה משותף. שיתוף הפעולה עם המשרד ועם גמזו ועם חזי לוי- רציף, אפקטיבי, נמצא בשיפור מתמיד".

לסיום הוסיף כי "בסגר מלא נמשיך לקיים את המשל"טים ואת כלל הפעולות. האכיפה וההסברה יהיו קלים יותר לניהול במצב כזה. פיקוד העורך ימשיך ויענה לכל משימה שאליה יידרש בתווך הלאומי בחדווה גדולה. למרות רמת התחלואה הגבוהה קיימים שיתופי פעולה יפים וטובים שלא נראו קודם".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מחכה שיגיסו אותי גם נהג בפיקוד העורף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו