Shealah Craighead / White House Photo

טראמפ משתלח במפקדי צבא ארה"ב: "דוחפים למלחמות כדי למכור יותר נשק"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פתח הלילה במתקפה מפתיעה וחסרת תקדים נגד ההנהגה הצבאית בארה"ב, והאשים שבכיריה מעוניינים להילחם במלחמות כדי להגדיל את רווחי חברות הייצור הביטחוניות. טראמפ האשים כי "בכירי הצבא רוצים מלחמות כדי שחברות הנשק ישמחו"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פתח הלילה (שלישי) במתקפה ציבורית חסרת תקדים נגד הנהגת צבא ארצות הברית, והאשים את הבכירים בצבא בניסיונות לגרור את המדינה למלחמות, כדי להגדיל את הרווחים של חברות התעשייה הביטחונית. "אני לא אומר שהצבא אוהב אותי – החיילים כן, אבל האנשים המובילים בפנטגון כנראה לא", אמר טראמפ.

"זה בגלל שהם אינם רוצים לעשות דבר מלבד להילחם במלחמות כדי שהחברות הנפלאות שמייצרות את הפצצות והמטוסים יהיו מאושרות", הוסיף הנשיא במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן. הפנטגון לא הגיב על דברי הנשיא. במסיבת העיתונאים, טראמפ גם הציג את הגדלת תקציב הביטחון כאחד ההישגים העיקריים של ממשלו, וציין את הגדלת התקציב כמהלך המשקף את תמיכתו בצבא.

דבריו של נשיא ארה"ב מגיעים על רקע דיווח שפורסם ברשת CNN לפיו היחסים בין הנשיא להנהגת הפנטגון נעשים לאחרונה יותר ויותר מתוחים. על פי דיווח נוסף במגזין "אטלנטיק" מסוף השבוע האחרון, טראמפ השמיע הערות משפילות כלפי אנשי צבא אמריקנים ותיקים במהלך ביקור בצרפת בנובמבר 2018.

על פי הפרסום, טראמפ ביטל ביקור בבית קברות של חיילים אמריקנים סמוך לפריז לפני שנתיים וכינה את החיילים שנפלו בקרב "לוזרים". עוד נכתב כי הנשיא ביקש מעוזריו שלא לכלול במצעד צבאי פצועים קטועי גפיים משום ש"איש אינו רוצה לראות דברים כאלה".

בתוך כך, טראמפ תקף הלילה גם את יריבו בבחירות ג'ו ביידן, וכינה אותו "אדם טיפש". הוא אף האשים את סגניתו המיועדת, קמלה האריס, ב"רטוריקה פזיזה נגד חיסונים", לאחר שהיא אמרה שתהסס לקבל חיסון שישווק לפני הבחירות. גורמים רפואיים טענו כי טראמפ לוחץ לשווק חיסון כזה במהירות כדי לשפר את סיכוייו להיבחר מחדש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו