Olivier Fitoussi/Flash90

אשכנזי לעיתון באיחוד האמירויות: "קורא להנהגה הפלסטינית לחזור לשולחן המו"מ"

בצל הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות התראיין שר החוץ לעיתון "אל איתיחאד" ואמר כי "הסכם השלום עם איחוד האמירויות הוא הסכם היסטורי שיוביל לשינוי משמעותי לא רק לישראל ולאיחוד האמירויות, אלא למזרח התיכון כולו". אשכנזי אף כי ההסכם יגרום לשיתופי פעולה רבים בין המדינות

לקראת הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל ואיחוד האמירויות שיתקיים הערב (שלישי) בבית הלבן בארצות הברית, שר החוץ, גבי אשכנזי, התראיין ל"אל איתיחאד", העיתון הנפוץ ביותר באיחוד האמירויות, ואמר כי "ההסכם יתרום משמעותית להשגת שלום ויסלול את הדרך לשיתופי פעולה בין המדינות".

במהלך הריאיון אמר שר החוץ כי "הסכם השלום עם איחוד האמירויות הוא הסכם היסטורי שיוביל לשינוי משמעותי לא רק לישראל ולאיחוד האמירויות, אלא למזרח התיכון כולו. ההסכם יתרום משמעותית להשגת שלום, יציבות ובטחון באיזור ויסלול את הדרך לשיתופי פעולה בין המדינות במגוון רחב של תחומים לרבות הפיתוח הכלכלי וההתמודדות עם אתגרים משותפים".

עוד אמר אשכנזי: "אנחנו מעריכים מאוד את המנהיגות, החזון והתפקיד המוביל של הוד מעלתו. בהכרזה האמיצה על חתימת ההסכם הוא הוכיח מנהיגות אזורית ובינ"ל ממעלה ראשונה שללא ספק תכניס אותו לספרי ההיסטוריה בשורה אחת עם מנהיגי העולם שהביאו לעמם שלום. ההסכם מחדד את ההבנה שהגיעה העת להתקדם, ושאסור להישאר תקועים בקבעון העבר ובכך יש פה תרומה גדולה לעבר הבנה טובה יותר של מה נדרש בשביל להשיג שלום באיזור".

"בחזוני אני רואה אלפי תיירים ואנשי עסקים ישראלים מגיעים למדינות האמירויות ומקדמים שיתופי פעולה כלכליים, מסחריים, טכנולוגיים ומחקריים ואלפי תיירים מהאמירויות ומדינות המפרץ מבקרים בחופי הים היפים של ישראל ובאתרים הקדושים לשלוש הדתות".

בסיום הריאיון אמר שר החוץ גבי אשכנזי כי "אני קורא להנהגה הפלסטינית להפנים את המציאות, לגלות אחריות ומנהיגות כפי שגילו מנהיגי איחוד האמירויות ולחזור לשולחן המו"מ".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו