Yossi Zeliger/Flash90

דוח אמ"ן: 98% מהתושבים גרים בערים עם התפרצות קורונה • צפו בגרף

מדוח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה עולה כי בממוצע חמישה אנשים נכנסים לבידוד על כל חולה. תחלואה רק במגזר החרדי והערבי? הדו"ח קובע שהנגיף מתפשט לאחרונה בקצב גבוה במגזר הכללי. כך נראית התפשטות המגפה בערים השונות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

דוח שפרסם היום (רביעי) מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מלמד על גידול ניכר בתחלואה במגזר הכללי בשבועות האחרונים. על פי הדוח, העלייה בתחלואה אינה ממוקדת עוד בחברה הערבית ובחברה החרדית. לפי כותבי הדוח אין לייחס את העלייה בתחלואה לעלייה במספר הבדיקות. בנוסף, במגזר הכללי נכנסים לבידוד חמישה בני אדם על כל חולה מאומת.

לפי דו"ח אמ"ן, בשבועות האחרונים ניכרת עלייה בתחלואה הארצית המתבטאת באחוז בדיקות חיוביות גבוה לצד עלייה משמעותית בכמות הבדיקות. מניתוח נתוני התחלואה, כתבו, עולה כי "לצד רמות התחלואה הגבוהות המוכרות עד כה בשני מגזרים (ערבי וחרדי), בשבועות האחרונים קיימת עלייה ניכרת בתחלואה במגזר הכללי. עלייה זו באה לידי ביטוי הן באחוז החיוביים והן בכמות המאומתים החדשים".

נתון נוסף בדוח מלמד כי התחלואה בקרב בני נוער בני 19-10 גדלה, ככל הנראה בשל חידוש הלימודים. מלבד זאת, מספר הערים בעלות תחלואה גבוהה הולך וגדל ואף חלה החרפה בנתוני התחלואה בכל עיר. כותבי מציינים שמצב התחלואה מחייב הטלת הגבלות על כלל האוכלוסייה. עוד נאמר כי בשל התפשטות התחלואה ומספר המבודדים הגדול הנובע ממנה תיפקודו של המשק נפגע גם בלי שיוטלו הגבלות.

מבחינת התפשטות גיאוגרפית של היקף התחלואה, עולה כי במספר ערים יש נתונים גבוהים מבערים אחרות, וכי עם פתיחת שנת הלימודים נרשמה עלייה חדשה בקרב החולים בני הנוער, בין הגילאים 10-19. נתון מעניין ביחס למספר המבודדים הצביע על כך שישנה פגיעה במשק גם ללא החלת הגבלות, משום שעל כל חולה פעיל ישנם חמישה אנשים נוספים שנכנסים לבידוד בעקבותיו.

הגרפים שצורפו לדו"ח מראים זאת היטב. אם ב-25 באוגוסט 41% מתושבי הערים שבהן יותר מ-40 אלף איש חיו בערים שבהן המגפה בתאוצה, מאז חלה עלייה דרמטית בנתון זה. ב-1 בספטמבר 81% מהתושבים כבר חיו בערים עם מגפה בתאוצה, ב-8 בספטמבר – 97% ואתמול עמד נתון זה על לא פחות מ-98%. למעשה, רק בטייבה וברהט חלה נסיגה בתחלואה מבין הערים עם יותר מ-40 אלף תושבים.

ב-25 באוגוסט הוגדרה הרצליה כעיר ירוקה, ושלושה שבועות מאוחר יותר היא כבר נמצאת על הגבול שבין הכתום לאדום. גם בפרדס חנה כרכור ישנה עלייה חדה כשהיום היא מסווגת כעיר כתומה ואילו לפני כשלושה שבועות הוגדרה כירוקה. גם רעננה עשתה קפיצה משמעותית בקצב התפשטות הנגיף ועברה מצהוב לאדום בשבועות האחרונים. מודיעין מכבים-רעות הייתה לפני כשבוע תחת ההגדרה של עיר ירוקה והיום מוגדרת ככתומה ועם התפשטות מואצת.

העלייה בכמות המאומתים יוצרת גם עלייה במספר הישראלים הנדרשים לבידוד. על פי הדוח, על כל חולה פעיל במגזר הכללי ישנם 5 אנשים שמחויבים להיכנס לבידוד, בעוד הממוצע הארצי עומד על 3 ישראלים מבודדים על כל חולה. העלייה במספר המבודדים משפיעה באופן ישיר על המשק ועל כלכלת ישראל גם לפני ההגבלות החדשות שייכנסו לתוקף ביום שישי בצהריים.

בדו"ח נוסף על מגמות התחלואה בחברה הערבית נכתב כי "החל מסוף חודש מאי 2020 אנו עדים לעלייה משמעותית בתחלואת הקורונה בקרב האוכלוסייה בישראל. עלייה זו מאפיינת את כלל האוכלוסייה בישראל. בניגוד לגל הראשון אשר התאפיין בתחלואה נמוכה יחסית בחברה הערבית, נצפתה בגל השני עלייה משמעותית בתחלואה בקרב חברה זו".

"על מנת למנוע את המשך התפשטות התחלואה אנו ממליצים לקדם הסברה ייעודית לצורך עידוד הקפדה על ריחוק חברתי בחתונות ובאירועים הסובבים אותן, זאת לצד הגברת כמות הבדיקות לנשים כך שתתאים ליחס שלהן ברמת התחלואה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture