Noam Revkin Fenton/Flash90

דיווח: השר יזהר שי שוקל להתפטר – "הולכים לאסון למרות עמדת אנשי המקצוע"

השר הבכיר מכחול לבן נטש את ישיבת הממשלה: "חשוב שהשרים יידעו ההחלטה על סגר מלא, חמור מזה שחווינו במרץ, לא התקבלה בהצבעה בקבינט הקורונה, היא בניגוד לדעתם של מומחי משרד הבריאות שדיברו בפני הקבינט". שי צפוי להיפגש עם גנץ כדי לדון באפשרות שיתפטר מהממשלה

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי נטש בזעם את ישיבת הממשלה הלילה (בין רביעי לחמישי), והתנגד להחלטות להחמיר את ההנחיות וללכת לסגר מלא. ב'חדשות 12 דווח כי הוא שוקל להתפטר מהממשלה. מקורביו אומרים: "עשו לנו תרגיל, הולכים לאסון למרות עמדת אנשי המקצוע". שי צפוי להיפגש עם יו"ר כחול לבן בני גנץ בשעות הקרובות כדי לדון בנושא.

השר שי מכחול לבן התנגד למדיניות המחמירה של הממשלה ואמר עם יציאתו כי הוא הפקיד הצבעה במזכירות הממשלה נגד ההחלטה: "חשוב ששרי הממשלה יידעו ההחלטה על סגר מלא, חמור מזה שחווינו בחודש מרץ, לא התקבלה בהצבעה בקבינט הקורונה, היא בניגוד לדעתם של מומחי משרד הבריאות שדיברו בפני הקבינט, הן החוקרים שהציגו בפני הקבינט אמש והן אנשי המקצוע במשרד האוצר".

"אנחנו עומדים להצביע הלילה על החלטה בקנה מידה היסטורי ללא שהתבצע תהליך ראוי לבחינת כל ההיבטים האפשריים של ההחלטה הזו בקבינט הקורונה", אמר השר שי לשרים לפני שהממשלה אישרה את החוק למצב חירום ותקנות למגבלות תנועה ושהייה שיובא בהמשך היום לאישור הכנסת.

"זה חוק ציני, לא ראוי ומפלג שלא לצורך. ממשלה שכואבת את כאב האזרחים ומבינה לליבם בעת הדרמטית הזו, לא מביאה חוק כזה לכנסת לחקיקת בזק, כמעט מחטף של הכנסת, בערב יום הכיפורים. כמו שהרב דרעי והמנהיגים הרוחניים קוראים לציבור שלא ללכת לתוך בתי הכנסת, בואו נקרא אנחנו לציבור המפגינים לשמור על נפשם, נקרא למנהיגים שלהם לשמור על שלום הציבור. בשביל זה לא צריך חוק בזק שהולך לשגע את המדינה ואת בית המחוקקים".

לסיכום דבריו אמר כי "אני מצביע נגד החוק, שכמו שהוסבר לנו בישיבת קבינט הקורונה, כל מטרתו היא למנוע הפגנות. החוק הזה שהממשלה מתכוונת להעביר לכנסת לחקיקת בזק נעשה בתהליך לא ראוי ולא נכון שרק יעורר סערה, ריב ומדון, שלא לצורך בקרב אזרחי ישראל. בחלופות שאני הצעתי, אולי באחרות, לא נבזבז זמן על הפגנות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו