צילום: התנועה לאיכות השלטון

המשטרה מבהירה: "השוטרים במחסומים הונחו לאפשר לכל אדם הגעה למחאות"

בעקבות אי אישור החוק בכנסת או תקנות לשעת חירום הממשלה: ניתן להגיע להפגנות מכל רחבי הארץ. המשטרה: "קיימים נהגים המשתמשים בתקנות לרעה ולנוע לצורך שלא הוגדר כחיוני ומותר, מה שמחייב את השוטרים לבצע בדיקות ולהפעיל שיקול דעת"

ממשטרה ישראל מבהירה בהמשך לפניות בנושא תנועת אזרחים למחאות במרחב הבינעירוני כי "השוטרים במחסומים הונחו לאפשר לכל אדם הגעה למחאות והמשטרה אף נערכת לקיומן בגבולות החוק ובהתאם לתקנות. לצערנו קיימים נהגים רבים המשתמשים בתקנות לרעה בניסיון לשבש את פעילות האכיפה ולנוע לצורך שלא הוגדר כחיוני ומותר בעת הזו, מה שמחייב את השוטרים לבצע בדיקות ולהפעיל שיקול דעת היכן שנדרש. לצד זאת, מקרים נקודתיים שהועלו בהם השוטרים פעלו תוך שיקול דעת מוטעה, טופלו והנהלים חודדו בהתאם".

לקראת ההפגנות ברחוב בלפור בירושלים נמסר מהמשטרה כי "משטרת ישראל ערוכה לקיומן של המחאות הצפויות להתקיים הערב, סמוך למתחם בית רוה״מ. כוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור. המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. כמו כן צפויים להיחסם רחובות סמוכים המובילים לרחובות אלו".

"במסגרת התקנות שנכנסו לתוקפן אמש, המשטרה תאכוף במהלך המחאה את התקנות הנוגעות למניעת הצטופפות ושמירת מרחק של 2 מטרים בין מפגין למפגין וכן חובת עטיית מסיכות פנים בכל מהלך המחאות. חל איסור על הצטופפות של המון בתא שטח ללא שמירת מרווחים. המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין".

עוד נמסר כי "בשעה זו מתקיימות מחאות ברחבי העיר תל אביב על הגשרים ובמספר כיכרות. כוחות המשטרה פרוסים במוקדים השונים ומחסומי דרך ממשיכים להיות מוצבים על מנת לשמור על הסדר הציבורי, בטחון הציבור ובריאותו. במסגרת התקנות שנכנסו לתוקפן אמש, המשטרה אוכפת בנחישות את התקנות הנוגעות למניעת התקהלויות אסורות , שמירת מרחק של 2 מטרים בין מפגין למפגין וכן חובת עטיית מסיכות פנים, בכל מהלך המחאות. השוטרים בשטח מדווחים כי מרבית משתתפי המחאות בת״א מקפידים על ההנחיות. אנו שבים ומדגישים כי חל איסור על הצטופפות של המון בתא שטח ללא שמירת מרווחים".

מאות כלי רכב עושים את דרכם היום בשיירת מחאה לכיוון ירושלים, וצפויים להגיע לאזור מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור. ארגוני מחאה יקיימו הערב הפגנות במוקדים רבים ברחבי הארץ. המחאות יתקיימו בהתאם להנחיות משרד הבריאות, במרחק של עד לקילומטר מהבית ותוך שמירת מרחק. בד בבד, באזור מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור מתוכננת הפגנה משולבת – שיירות של כלי רכב יסעו באזור עם דגלים ושלטים, לצד הפגנה בכיכר פריז.

המארגנים הודיעו על תכניות לשיירה של מעל ל-3,000 רכבים שתיסע בכביש 1, בסביבת לטרון, ועד למעון בבלפור. אלפי מכוניות תועדו כעת כשהן עושות את דרכן בשיירה לכיוון ירושלים. מאיחוד המחאות נמסר כי: "הקורונה מסוכנת, אבל הדיקטטורה מסוכנת ממנה. ממשיכים להפגין, בהתאם למגבלות. לא נוותר".

מהארגונים 'קריים מיניסטר' 'אין מצב' 'קומי ישראל', 'החזית הוורדה', ו'הדמוקרטים' נמסר לקראת ההפגנה: "מחדל הקורונה הוא מחדל מלחמת יום הכיפורים 2020, שממיט על ישראל קטסטרופה חברתית, בריאותית וכלכלית. רק נתניהו אשם והוא מנסה כעת לחסל את הדמוקרטיה. הוא עוסק באובססיביות בהפגנות בבלפור כי הן חושפות את השקרים שהוא מנסה להסתיר ואת העובדה שהוא הפקיר את אזרחי ישראל. ההפגנות הערב הן פיקוח נפש למען הדמוקרטיה ועתיד ילדינו".

בתנועת "הדגלים השחורים" עדכנו כי המחאה מתנהלת היום ב-315 גשרים וצמתים, וגם בכיכרות ובמרפסות. "זהו השבוע ה-14 ברציפות שעם ישראל יוצא לכל מקום בכדי להתקומם נגד הנאשם שמחריב את המדינה", נמסר. "מדינת ישראל נמצאת בסגר השני בגלל הכישלון המוחלט של נתניהו". יצוין כי כבר אתמול המליצו ב"דגלים השחורים" למפגינים למחות במרחק שלא עולה על קילומטר ממקום מגוריהם כדי לא להפר את הנחיות הסגר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו