Yonatan Sindel/Flash90

גדו"י הורו: "לדאוג ככל האפשר לאפשרויות של מניני תפילה במרחב הפתוח"

מרנן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין בקריאה מיוחדת להתפלל בחוץ: "כל היכולים לסייע בזה שכרם גדול". עוד הורו: "במהלך כל ימי החג אין להתארח לסעודות". עוד הוסיפו: "מצוות היום הוא השמחה. תורה מגנא ומצלא ועלינו להתחזק בלימוד התורה"

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין בקריאה מיוחדת להתפלל בחוץ בעקבות התפשטות נגיף הקורונה במגזר החרדי: "גבאי בתי הכנסת יראו לדאוג בימים אלו, לאפשרויות של מניני תפילה ככל האפשר במרחב הפתוח שבחצרות בית הכנסת וכו' וכל היכולים לסייע בזה בשאר מקומות שכרם גדול".

בהוראות מיוחדות שפורסמו על ידי משרד הבריאות בשם גדולי ישראל לקראת חג הסוכות נכתב כי "במהלך כל ימי החג הבעל"ט אין להתארח לסעודות וכדו', ובעלי סיכון ובכללם המבוגרים שיחיו לאוי"ט ישמרו מאוד דשכיח היזקא אצלם. אחד מהדברים שמאוד שומרים מפני הדבקה כשנמצאים בין אנשים הוא חבישת מסיכות ותועלתם מרובה מאוד ואין להקל בזה".

"ממצות היום של חג הסוכות הוא השמחה ויש לכל אחד ואחד להרבות שמחה בחג ויש לעשות לכך פעולות שישמח גם את בני ביתו והילדים ולהשרות אוירה נעימה בבית. בעת צרה היא ליעקב ואחר ששומרים כל כללי ההשתדלות, החובה להאמין ולבטוח בהשי"ת שהוא המנהיג ומשגיח, ואין אדם שיפגע בו הנגיף אם לא יכריזו מלמעלה, וננצל את ימי חג האסיף הבעל"ט, לחיזוק האמונה. עיקר העיקרים, תורה מגנא ומצלא ועלינו להתחזק בלימוד התורה, ובכח התורה ננצל מכל מחלה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אשרי מי שזכה לראות את הגר"ח שוקל כל מילה ומודד כל תג.
אשרי העם שככה לו!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו