פרופ' גמזו: "כ-40% מהיקף המאומתים הם חרדים – עלייה בתחלואה אצל מבוגרים"

פרויקטור הקורונה אמר כי "יש מורכבות בהסברה באוכלוסיה החרדית ובמגזר הערבי". לדברי גמזו, "הסגר אפקטיבי ורואים פחות מגעים והתקהלויות". לדבריו, בתנאים מסוימים ניתן להקל גם עם 2,000 נדבקים ביממה. עוד הוסיף: "אם יבקשו – אשקול להישאר בתפקיד"

פרויקטור פרופסור רוני גמזו קיים היום (חמישי) תדרוך לעיתונאים ואמר כי "היו לנו חדשות לא טובות בהקשר של התחלואה במגזר החרדי, כ-40% מהיקף המאומתים, זה מטריד אותנו, גם העלייה בשיעור של החולים מעל גיל 60 בחברה החרדית. אני אבקר היום באחד היישובים החרדיים כדי להגיע ולהכיר מקרוב את המורכבות הקיימת שם ולעשות את מה שניתן וגם לתת לכולם את ההרגשה שאנחנו נמצאים בתחלואה גבוהה שיכולה לגרום לחולים קשים".

"קמנו הבוקר עם 9,000 מקרים מאומתים", אמר גמזו, "אותי זה לא הפתיע. הכנתי את כולם לזה שלאחר יום הכיפורים המספר יהיה מסכם. צריכים להסתכל על המספר בראייה של ארבעה ימים אחורה. גם היום יסתיים ב-70 אלף, או יותר, בדיקות שנערכו. מניח שנראה גם היום רמת מאומתים שכזו, ונצטרך לקחת את כל כמות הבדיקות ולראות אם המגמה שאנחנו מצפה לה מתחילה, כי אנחנו נמצאים קרוב לשבועיים מהשלב הראשון".

בהמשך ענה גמזו לשאלות עיתונאים: "אני חושב שכל אמירה כרגע בנוגע לאורך הסגר ללא נתונים וירידת התחלואה היא כרגע לא תהיה ודאית, ולכן מכיוון שמדובר בפרנסה וחופש של אנשים רוצה לחכות עוד קצת. אני באמת רוצה להיות זהיר בעניין הזה". כשנשאל מה היעד ליציאה מהסגר וכמה זמן יידרש, השיב: "אני לא בטוח ש-400 נדבקים הוא יעד והתעקשות על מספרים זה דבר נכון. שמנו יעדים של 2,000 בקבינט הקורונה, היעדים תלויים בעיקר ב-R. אם אני ב-R 0.7 אז אני במקום יחסית בטוח. צריך למדוד את ה-R".

"ברור שהסגר היה נדרש", הצהיר גמזו. "זה אמצעי שכולכם יודעים שלא רציתי אותו, אך ההחלטה הייתה נכונה. רואים בצורה ברורה על פי המדדים שיש פחות מגעים. אין ספק שהפרות המוניות מגדילות את הסגר – כל מי שחושב שנסיים את הסגר ויהיה אפשר לעשות חתונות או כל מיני התקהלויות אחרות, אז לא, זה לא הזמן".

גמזו נשאל אם נשקלת החזרה ללימודים בישיבות ואמר כי כל לימודים מהווים התקהלות באזור סגור, "לא משנה אם זה ישיבה או כיתה י"א". לדבריו, "ההחלטה תצטרך להתקבל יחד עם כל הגורמים המעורבים, עם הסבר ורגישות לכולם. ההחלטות צריכות להתקבל בצורה אחידה לכל המערכת. מוקדם מדי להתייחס לדיפרנציאליות ולערים אדומות, כרגע זה מוקדם מדי. חוץ מהדבר היחיד שאני מתחייב אליו שהוא אחידות במדינת ישראל".

גמזו התייחס למערך החקירות האפידמיולוגיות ואמר: "פיקוד העורף קיבל מנדט להקים מערך מורכב. צריך להיות סבלניים כי לוקח זמן להרים את הדברים הללו. יכול להיות שזה לוקח יותר מארבעה-חמישה שבועות. היום מבצעים מעל 3,500 חקירות של מאומתים – ונגיע ליותר מזה". גמזו הוסיף: "כל מי שמקבל הודעת איכון, יש סיכוי שאם לא שוחררת מהבידוד במוקד משרד הבריאות – יש לכך משמעות. היכנסו לבידוד, אתם עשויים להדביק".

עוד התייחס ממונה הקורונה לעומס בבתי החולים, ועדכן כי מספר מיטות הקורונה במערכת הגריאטרית תוגדל מאלף מיטות לכ-1,400. בנוסף ציין כי תוגדל גם כמות הבדיקות ליום, ותגיע ללפחות 90 אלף. באשר לחזרה ללימודים, אמר כי ההחלטה תתקבל בצורה אחידה לכל המערכת.

בתשובה לשאלת המשך תפקידו, אמר גמזו כי "אחד הדברים הטובים ביותר היה לעבוד השר אדלשטיין. הרבה מאוד מנהיגות ואמירת האמת. אם השר אבקש – אני אשקול את זה. אני כן רוצה לחזור ב-1 בנובמבר לאיכילוב. לגבי בר סימן טוב. אנחנו מכירים למעלה מעשור. אם רה"מ יחליט כך אני בטוח שזה יהיה דבר נכון והוא אדם ראוי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שוב הציבור החרדי אשם. אף אחד לא חשב אחרת

השאילה היא כמה חרדיים נבדקים וכמה חילוניים הולכים להבדק.
לא בשביל להוריד את מס' החולים החרדיים אל את אחוזי התחלואה.
ואולי גם אנחנו לא נלך להיבדק כדי שאחוזי התחלואה במגזר החרדי ירד

ו-60 אחוז הם חילונים .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו