Official White House Photo by Joyce N. Boghosian

שרת החוץ של קוסובו לאשכנזי: מתכוונים לפתוח שגרירות בירושלים

שר החוץ שוחח לראשונה עם מקבילתו הקוסוברית אחרי כינון היחסים בין ישראל לבין קוסובו, וסיכמו על הגעת משלחת ראשונה מקוסובו לישראל במטרה להניע את התהליך. אשכנזי הביע הערכתו האישית לשרה, על שהובילה את המהלך לאימוץ קוסובו את הגדרת האנטישמיות של IHRA

שר החוץ גבי אשכנזי, ושרת החוץ של קוסובו, מליצה חרדינאי סטובלה, קיימו היום שיחה טלפונית ראשונה בה דנו על כינון היחסים בין ישראל לבין קוסובו, וסיכמו על הגעת משלחת ראשונה מקוסובו לישראל במטרה להניע את התהליך.

השר אשכנזי הודה לשרה הקוסוברית על הכוונה לפתוח שגרירות בירושלים, ועל ההחלטה החשובה בנושא ההכרה בחזבאללה כארגון טרור על כל שלוחותיו. שר החוץ הביע הערכתו האישית לשרה, על שהובילה את המהלך לאימוץ קוסובו את הגדרת האנטישמיות של IHRA. במהלך השיחה דנו השרים גם בהזדמנויות להרחבת השת״פ הכלכלי בין המדינות, ובמציאות החדשה במזרח התיכון לאחר הסכמי אברהם.

כזכור, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע לאחרונה כי בעקבות תיווך אמריקני, סרביה התחייבה להעביר את השגרירות שלה לירושלים עד יולי 2021. בנוסף הודיע טראמפ כי ישראל וקוסובו החליטו לכונן ביניהן יחסים דיפלומטיים. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך ואמר כי גם קוסובו תפתח שגרירות בירושלים – מדינה ראשונה בעלת רוב מוסלמי שתעשה כן.

מלשכת רה"מ נמסר כי "ראש הממשלה הודיע גם כי בהמשך להתייעצויות שקיים ביממה האחרונה בעניין עם משרד החוץ, המל"ל וגורמים נוספים, ישראל וקוסובו יכוננו יחסים דיפלומטיים". נתניהו אמר כי מדובר ב"הישג נוסף במאמצים להביא להרחבת יחסיה הדיפלומטיים של ישראל ולהכרה בירושלים כבירת ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו