כרעם ביום בהיר התפשטה השמועה על דבר הסתלקותו של האברך המופלג רבי הלל גולדברג זצ"ל 

לפנות בוקר נפטר בירושלים הרב הלל גולדברג זצ"ל. המנוח נולד לאביו המגיד מישרים הרב הגאון רבי חיים בנימין גולדברג שליט"א מותיקי הלומדים בכולל עץ חיים, נכדו של המגיד הירושלמי רבי בן ציון יאדלער זצוק"ל.

המנוח זצ"ל גדל והתחנך במוסדות הישוב הישן על טהרת הקודש, בהגיעו לפרקו בנה את ביתו עם רעייתו בתו של העסקן הדגול רבי שמחה עקשטיין זצ"ל איש אמונם של גדולי ישראל זצוק"ל.

לסיוע לאלמנה והיתומים

כל ימיו עסק בתורה ולא התבטל רגע בדברים בטלים,
קיים את מצוות ושננתם לבניך כפשוטו, לכולם מוכרת המחזה איך שהוא יושב עם עשרת בניו רכן על הספרים בבית הכנסת הגדול זכרון משה. השכים קום לעבודת הבוקר והתפלל כל יום ותיקין בבית הכנסת זהרי חמה.
ימיו היו מלאים במצוות ומעשים טובים

בשנים האחרונות תקופוהו יסורים נוראים כאשר נחלה במחלה הארורה, הוא ניסה להמשיך את סדר יום הצפוף בתורה ובתפילה, עד שנפל למשכב.
היום בביתו לפנות בוקר ברן יחד כוכבי בוקר השיב את נשמתו ליוצרה בזמן שהיה מגבר כארי לעבודת בוראו. הלוויתו תצא מביתו רח' אלגזי 16 שכונת זכרון משה בשעה 10 בבוקר, ומשם הילווהו רגלית עד הר המנוחות.
השאיר אחריו דור ישרים יבורך זרע ברך ה' ההולכים בדרכיו, חתנו הרב עמרם בלויא הי"ו מחשובי אברכי קהל תפארת ירושלים בבית שמש, בניו מטובי אברכי ובחורי קהל פרושים הרב יצחק הי"ו, הרב יוחנן הי"ו, ועוד שמונה בנים בביתו ובתוכם חתן שהתארס רק לאחרונה, ולא זכה להובילם לחופה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא לא נכד של ר' בן ציון ידלר אלא של שני אחים שלו ר' אברהם יוחנן ור' חיים בנימין בני התפארת ציון זצוק"ל

הוא לא נכד של רבי בן ציון ידלער

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו