Official White House Photo by Tia Dufour

טראמפ הכריז שישתחרר היום מבית החולים; רופאו: "הנשיא לא יצא מכלל סכנה"

נשיא ארצות הברית הודיע כי הוא צפוי להשתחרר מבית החולים הצבאי בשעות הקרובות. "אני מרגיש ממש טוב, אל תפחדו מהקורונה". רופאו הבית הלבן אמר כי "הנשיא לא יצא מכלל סכנה, אך נתוניו מתאימים לחזרה הביתה". הרופאים הוסיפו: "טראמפ מטופל פנומנלי, מעולם לא לחץ עלינו"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הערב כי הוא ישתחרר מבית החולים בשעה 6:30 בערב (01:30 לפי שעון ישראל), לאחר שאושפז לצורך טיפול והשגחה בעקבות הידבקותו בנגיף הקורונה. בציוץ בטוויטר כתב הנשיא: "אני עוזב את המרכז הרפואי וולטר ריד היום. מרגיש טוב מאוד. אל תפחדו מקורונה. אל תתנו לה לשלוט בחייכם. אני מרגיש טוב יותר משהרגשתי לפני 20 שנה".

מספר דקות לפני כן, תקף את התקשורת, שמתחה עליו ביקורת על כך שיצא משטח ביה"ח ברכב מאובטח, כדי לנופף לתומכיו שהמתינו במקום. "דווח שהתקשורת נסערת מכך שנכנסתי לרכב מאובטח, ונסעתי לומר תודה רבה לאוהדים ולתומכים הרבים שהמתינו מחוץ לביה"ח – במשך שעות ואף ימים שלמים – כדי לכבד את הנשיא שלהם. אם לא הייתי עושה זאת – התקשורת היתה אומרת שזו גסות רוח", כתב.

זמן קצר לאחר הודעתו של טראמפ עדכן רופאו האישי, ד"ר שון קונלי, על מצבו הרפואי של הנשיא. קונלי אמר שהנשיא אולי "לא לחלוטין יצא מכלל סכנה", אך שרופאיו מסכימים שמצבו הרפואי השתפר ומאפשר כעת את שחרורו מבית החולים אל הבית הלבן – שם ימשיך הנשיא להיות בבידוד ותחת מעקב רפואי צמוד. לדברי קונלי, אין שירות שכעת טראמפ נזקק לו ושלא נגיש בבית הלבן.

לדברי הרופאים, מזה 72 שעות שהנשיא לא סובל מחום גבוה וגם רמות החמצן שלו "נורמליות", כך שהחליטו להשיב אותו לבית הלבן. "נשגיח עליו 24/7", הוסיפו. כמו כן, טראמפ אינו סובל מהתסמינים האופייניים לחולי קורונה כמו כאבי שרירים או איבוד חוש הטעם והריח. לפי שעה הנשיא ממשיך להיות מטופל בסטרואידים, והוא צפוי לקבל מנה נוספת של התרופה רמדיסיביר לפני שיעזוב את בית החולים.

באשר לשאלות על הטיפול שקיבל טראמפ במהלך שהותו ב"וולטר ריד", סיפרו הרופאים כי הנשיא נזקק פעמיים לסיוע נשימתי באמצעות מסכת חמצן. עוד ציינו כי הוא היה חולה יוצא מן הכלל, ושיתף פעולה עם כל הוראות הצוות הרפואי במקום. מעבר לכך סירבו הרופאים לשתף בתוצאות הבדיקות שנערכו לנשיא, ובהן צילום הריאות שלו.

מוקדם יותר היום התברר כי מספר הנדבקים המאומתים מסביבתו של הנשיא עלה ל-12, עם קבלת תוצאות חיוביות לבדיקות שנערכו לדוברת הבית הלבן, קיילי מקנאני, ולחברה נוספת בצוות הדוברות. רשימת הנדבקים כוללת בין היתר יועצים של הנשיא בהווה ובעבר, שני סנאטורים ואת מנהל קמפיין הבחירות של טראמפ.

טראמפ יוצא אמש ברכבו מבית החולים, טראמפ ב"סוויטה הנשיאותית" בבית החולים, והצוות הרפואי במסיבת עיתונאים מחוץ לבית החולים. צילומים: טיה דפור, ג'ויס נ 'בוגוסיאן – הבית הלבן

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תותח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו