Official White House Photo by Shealah Craighead

המארגנים: העימות הנשיאותי הבא יהיה מרחוק; טראמפ הודיע שלא ישתתף

הוועדה המארגנת הודיעה כי העימות בשבוע הבא יתנהל במתכונת שונה, לאור הידבקות הנשיא בקורונה, אך זה הודיע כי הוא "לא יבזבז את הזמן" על כך. עוד הוסיף בראיון ראשון: "אני מועמד לפרס נובל". טראמפ על הידבקותו: "ברכה מאלוקים, אדאג שהתרופה תהיה זמינה בחינם לכל חולה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת העימותים החליטה היום (חמישי) כי העימות הבא בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שנדבק בנגיף הקורונה ויריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן יתקיים באופן מקוון – ללא נוכחותם באותו האולם. ביידן אישר את הגעתו', אך טראמפ עצמו מיהר להגיב והצהיר שהוא לא מתכוון להשתתף בעימות מקוון. ביידן אמר בתגובה להודעה כי הוא "יעקוב אחר המלצות הוועדה".

טראמפ אמר בריאיון טלפוני ל'פוקס ניוז' כי "התקשרו לפני שתי דקות להודיע לנו על המתכונת של העימות, אני לא מקבל את השינויים". הוא הוסיף כי הוא כשיר לקיים עצרות בחירות ואמר שהוא "חש בטוב" וסבור שאינו מדבק. על השאלה למה חזר לבית הלבן ענה טראמפ כי "חזרתי כי אני במצב פיזי מצוין, ואני צעיר מאד". הוא הוסיף שלדעתו הוא בכלל לא היה צריך שום תרופות כדי להילחם בנגיף.

העימות אמור להתקיים בשבוע הבא במיאמי, במתכונת של שאלות מהקהל. "המועמדים ישתתפו ממקומות רחוקים ונפרדים", מסרה ועדת העימותים הנשיאותיים, שציינה כי המנחה והקהל יהיו נוכחים באולם במיאמי. הוועדה אמרה כי ההחלטה נועדה "להגן על בריאותם וביטחונם של כל המעורבים".

בריאיון סיפר הנשיא על הימים שאחרי הקורונה, ודיבר על התרופה רג'נרון אותה קיבל מרופאיו. "היא גורמת לי להרגיש יותר טוב – אבל אני חושב שהייתי יכול להרגיש טוב גם בלעדיה. בנוסף, אני מקבל גם סטרואידים". בהמשך גילה כי בקרוב יעבור שוב בדיקת קורונה, אולם הבהיר: "בעיקרון, אני נקי, אני לא חושב שאני מדבק בכלל".

לצד התייחסותו לעימות, סיפר הנשיא על מצבו הרפואי: "אני לא יכול להיות כמו ביידן ולהיכנס למרתף, אני לא יכול להנהיג ככה, אז נדבקתי", אמר. "אנשים רוצים לחבק אותי ולהתקרב, אני לא אומר להם להתרחק. הבנתי שבשלב מסוים אדבק, זה קרה. ביממה האחרונה הרגשתי מעולה, אני מרגיש מעולה. חוטפים את זה (קורונה) – ואז אתה מחוסן".

"ג'ו ביידן לא כשיר מנטלית כדי להיות נשיא", תקף טראמפ את יריבו, "הוא לא יחזיק חודשיים". גם על הסגנית קמלה האריס, אותה כינה "מפלצת", היה לו מה לומר, וטען שכל מה שהיא אמרה הלילה בעימות בינה לבין מייק פנס הוא "שקר", כלשונו. "היא הייתה נוראית, היא לא אדם שמחבבים".

לקראת סוף הריאיון התייחס הנשיא גם להסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ולבחריין: "אני מועמד לפרס נובל ואף אחד לא כותב על זה. בושה", אמר. "אובמה קיבל פרס נובל ואפילו הוא לא ידע על מה".

בסרטון טראמפ שפרסם הלילה הוא חזר ושיבח את תרופת רג'נרון שבה טופל, ואמר כי היא גרמה לו להרגיש מצוין. הוא אף הבטיח לדאוג להופכה לזמינה לכל חולה קורונה בארצות הברית בחינם. "הרגשתי טוב מייד", אמר טראמפ וכינה את את הידבקותו בנגיף "ברכה מאלוקים", משום שלדבריו הוא גילה בזכותה את נפלאות התרופה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture