צילום: דובר צה"ל

"פעם ראשונה": מחלקות הקורונה של צה"ל נפתחו בבית החולים רמב"ם • צפו

לראשונה: צה"ל יעניק טיפול רפואי לאזרחים ישראלים. המחלקות יופעלו על ידי כ-100 אנשי צוות רפואי צבאי, ויצטרפו למחלקות הקורונה הקיימות בביה"ח. קצין הרפואה הראשי: "אירוע היסטורי, תחושת אחריות עמוקה". גנץ: "פועלים להשלים פערים במערכת שהוזנחה עשור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צילום: לע"מ

מחלקות 'כתר' צה"ל ייפתחו היום (ראשון) כחלק ממבצע "שבט אחים", ויצטרפו למחלקות בית החולים רמב"ם בטיפול בחולי קורונה. מחלקות הקורונה יופעלו על ידי כ-100 אנשי צוות רפואי צבאי הכוללים רופאים ורופאות, אחים ואחיות, חובשים, חובשות וסגל רפואי נוסף מתוך מערך הרפואה הצבאי הסדיר של חיל הרפואה.

במהלך השבוע החולף, עברו אנשי הצוות הרפואי הצבאי הכשרה מקצועית ומקיפה על ידי סגל הקריה הרפואית ברמב"ם, שהותאמה להנחיות משרד הבריאות. ההכשרה כללה תכנים עיוניים ומעשיים שהכינו את הצוותים לטיפול בחולי הקורונה העתידים להגיע למחלקות, באופן המקצועי והאנושי ביותר.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין שיבח אדלשטיין את העובדה שבית החולים הצבאי יורכב מאנשי רפואה בסדיר ולא מאנשי מילואים, כדי שלא יבואו על חשבון סד"כ הרפואה האזרחי. לאחר מכן התייחס אדלשטיין לאסטרטגיית היציאה אותה יביא לאישור קבינט הקורונה ביום שלישי. בנוסף, דרש ממשרד האוצר לספק פיצוי מלא, "לא דמי כיס" לכל העסקים והעובדים שנפגעו מהסגר.

 


צילום: טל עוז -משרד הביטחון
 

 

שר הביטחון בני גנץ אמר בטקס החניכה כי "לפני שלושה שבועות בתום ישיבה ביחד עם סגן הרמטכ"ל וקרפ"ר, נתתי הנחיה לפעול לסייע למחלקות הקורונה. בהתחלה דיברנו על משמעות של בית חולים שדה והמשכנו את השיחה והבנו שהדרך הנכונה, ביחד עם משרד הבריאות, היא לפעול להקמת מחלקות קורונה על בסיס כוח האדם של צה"ל, בתוך אחד מבתי החולים, ומשם זה נדד להחלטה למקם אותו בבית חולים רמב"ם והשירות במרחב הצפוני".

"אני מאוד גאה בצה"ל שחתר למגע להצלת חיי אדם ביחד עם משרד הבריאות. צה"ל נרתם, יחד עם כל מערכת הביטחון, לסיוע במרחב האזרחי, זה מה שמצופה ממנו, זה מה שהוא צריך לעשות וסגן הרמטכ"ל ואני כבר דיברנו על האפשרות לבחון הרחבה נוספת של יכולת ההשתתפות של צה"ל במעמסה הזו של התמודדות עם הקורונה. אני גאה שבפעם הראשונה מערך הרפואה של צה"ל נכנס לפעולה בתוך בית חולים אזרחי".

"יש לנו במדינת ישראל מערכת בריאות עם כוח אדם מצוין, עם תשתית טובה, אבל בואו נגיד ביושר- אין לה, או לא היו לה, את המשאבים הנדרשים, ועדיין אין לה את היקף כוח האדם הנדרש. בסופו של דבר ראינו פה הרבה יותר תשתית, וצוואר הבקבוק יוותר כוח האדם, ואנחנו פועלים כדי להשלים פער של עשור של הזנחה. אי אפשר לטאטא את זה מתחת לשטיח, זה מונח שם, עשור של הזנחה שפגש מגיפה. אנחנו לא מייללים על העבר, אנחנו צריכים כרגע להתמודד עם ההווה ולפתור את העתיד, ובזה נתמקד ונמשיך".

"בהחלט ניכר, גם בשבועות האחרונים, שבעבודה מאוד טובה של משרד הבריאות בתמיכת יתר משרדי הממשלה יש עלייה בכושר הספיקה של בתי החולים בעת הזו, זה בהחלט דבר מבורך, חשוב ונדרש בעת הזו. עליתי ביחד עם חלק מכם לפני חצי שעה מהמחלקה מתחת לפני האדמה, סוג של כמו יציאה מהקרב, רואים שם צוותי רפואה שנושאים על כתפיהם את המשקל הקל מבחינה פיזית, אך תפקודית מכביד, של אמצעי המיגון השונים, את אמצעי הרפואה, ראינו את הלחץ והרצון לשרת ולטפל באזרחי ישראל. שאלתי את אחד האחים 'מה הכי קשה?', הוא דווקא הלך למקום של הקשר עם החולה, זה הדבר שהכביד עליו יותר מהמסכה שמונחת לו על הפנים, זה הופך להיות אתגר מאוד גדול וזה סוג של אמירה מחממת לב. אני רוצה להגיד לכם שבמלחמות ובמבצעים כשאני הלכתי עם אפוד ונשק וחבריי ממשיכים ללכת איתם כל אחד בגזרתו ובתפקידו, תמיד ידעתי שיש לנו עורף חזק, הפעם אני אומר לכם שיש לכם צה"ל חזק איתכם בחזית שהיא בעורף ובלהתמודד עם האתגר הזה שנקרא הקורונה. כמו שאנחנו יודעים וכמו שנמשיך לעשות, מאות חיילי צה"ל פרוסים בעשרות בתי חולים, מפקדת אלון קוטעת מדי יום אלפי שרשראות הדבקה ובונה ומרחיבה את היכולת שלה גם בתוך המפקדה עצמה, גם בקשר עם משרד הבריאות, בחוקרים ברשויות המקומיות שפיקוד העורף פרוס בלמעלה מ-250 יקל"רים ביישובים, שמשרד הביטחון פרוס ב-150 ערים ורשויות מקומיות עם תכנית "אנשי חיל" ומגיש סיוע אזרחי. אנחנו נלחמים בשטח יחד עם ראשי רשויות כדי לנצח את המערכה המקומית, אנחנו חותרים לניצחון בכל מקום".

"יש מה לבחון בדרך שבה התנהלנו ביציאה מהסגר השני. אני אבחן ואתייעץ מהן הדרכים הנכונות לבחון את זה, יש לזה היבטים רפואיים, משקיים, חברתיים, ממשלתיים, וחייבים לתחקר את עצמנו כי אנחנו לפני אותה נקודה בדיוק. אם לא נעשה הפעם את הדברים נכון – אפשר שנגשה עוד פעם".

"בימים האחרונים יש ירידה משמעותית בתחלואה שנקנתה במחיר כבד של פגיעה בכלכלה ובחברה, ואנחנו צריכים לתת מענה גם למרכיב הזה ולדאוג לחיזוק מערכת הבריאות לטווח רחוק ולחוסנה של הכלכלה. רוב אזרחי ישראל נשמעים להנחיות וטוב שכך. רוב אזרחי ישראל מצפים מאיתנו, המנהיגים, שננהג בדוגמה אישית ושנוביל אותם במשבר הקשה הזה. בימים הקרובים נביא צעדים שיאפשרו את הנעת המשק. אני מתכוון לעמוד על כך, שבכפוף להמשך מגמת ירידה בתחלואה, נפעל לפתיחה מבוקרת, מדורגת, מנוהלת ומפוקחת של העסקים שאינם מקבלים קהל. ניכנס בצעדים מדודים ומבוקרים לשגרת קורונה. ואני אומר לאזרחי ישראל – זה לא רק צעדי בקרה ואכיפה שאנחנו עושים, זה הרבה מאוד אחריות ושיתוף פעולה של הציבור".

"אני מבקש להודות לרופאים ולרופאות שנושאים במאמץ הזה. אני מקווה שהתשתית שנפרסה לא תצטרך להיות בתפוקה מלאה ושהעומס עליהם ירד. אני שמח על שיתוף הפעולה שבין מערכת הביטחון, צה"ל, פקע"ר, חיל הרפואה ומשרד הבריאות. שמח על השיתוף שיש לנו בכל הרשויות המקומיות ואנחנו מסוגלים להרחיב את הסיוע שלנו בכבל מקום. קורא להמשך הרחבת יכולות הטיפול בבתי החולים מצד אחד, מתחייב להמשך בניין הכוח בתחום קטיעת שרשראות ההדבקה וקורא לציבור לשתף פעולה ככל שרק ניתן", דברי גנץ.

"זהו מסר מאוד חשוב למדינה, על שילוב הכוחות והיכולות למען משימה לאומית. צריך לעשות את כל מה שניתן כדי להציל חיים – זה או זה או כלום. מדובר במשימה בסטנדרט לאומי, ולכן החיבור של צה"ל למרכז רפואי מוביל כמו בי"ח רמב"ם הוא חשוב ביותר. השילוב בין חשיבה צבאית לאנשים עם ידע וניסיון מרמב"ם מסייע לבניית אמון בתוך המערכת ומחבר בין האנשים", הצהיר קרפ"ר, תא"ל פרופסור אלון גלזברג.

"מבצע 'שבט אחים' הוא שיתוף פעולה בין המרכז הרפואי רמב"ם לבין צה"ל, אט"ל וחיל הרפואה. אנחנו מתחילים לטפל במחלקת קורונה צבאית. המטרה של המבצע היא לעזור למדינת ישראל בהתמודדות עם מחלת הקורונה – אנחנו בעצם מייצרים עוד מקומות אשפוז, כדי שמדינת ישראל תהיה יותר מוכנה להמשך", אמר אל"ם ד"ר ארז קרפ, מפקד רפואה בפיקוד צפון ומפקד בית חולים "שבט אחים".

צה"ל וחיל הרפואה הם חלק ממערך הבריאות הציבורית והלאומית ויסייעו למערך זה ככל שיידרשו לכך. צה"ל רואה במשימה זו שליחות וחשיבות עליונה ובעזרת סגלי הרפואה, שנבחרו בקפידה, נערכו למשימה במהירות יוצאת דופן, ותוך שיתוף פעולה הדוק עם בית החולים רמב"ם, יוענק הטיפול הרפואי הטוב ביותר לאזרחי מדינת ישראל.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון וחורחה נובמינסקי – לע"מ

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture