"למצות מו"מ עם הרשויות": גדולי הדור הסכימו – תלמודי תורה לא ייפתחו מחר

מרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי''ג אדלשטיין שליט''א הורו כי יש להמתין עם פתיחת תלמודי התורה בכדי להגיע להבנות עם רשויות האכיפה והבריאות. פרסום ראשון: מרן רה"י אמר כי "אין עניין לפתוח ללא הסכמה, יוביל למהומות"

גדולי הדור מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א הודיעו בדקות האחרונות כי לעת עתה תלמודי התורה לא ייפתחו עד למיצוי המשא ומתן עם הרשויות בכדי להגיע להסכמות.

מוקדם יותר היום הורה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א לפתוח כבר מחר את תלמודי התורה אם כי עדיף שזה יגיע בהסכמה עם רשויות האכיפה והבריאות.

מיד עם פרסום ההוראה התערבו נציגי ציבור ורבנים בכירים כשהם שוטחים בפני שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א את המצב לאשורו. לדבריהם, עדיף להמתין בעוד מספר ימים עם פתיחת תלמודי התורה וזאת בכדי להגיע להבנות עם הממשלה ולא להגיע למצב של חוסר תיאום.

עוד נודע ל'חדשות JDN' כי גם מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א אמר בשעה האחרונה למקורביו ותלמידיו כי אין טעם בפתיחת תלמודי התורה ללא הסכמת הממשלה הואיל וזה יכול לגרום למהומות. לדברי גורמים בבית ראש הישיבה הדברים אף הועברו למרן שר התורה שליט"א.

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א אשר שמע את הדברים הורה כי אכן יש להמתין מספר ימים עם פתיחת תלמודי התורה וזאת בכדי "למצות את המשא ומתן עם הרשויות" – כלשונו.

גם מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א הורה בשעה האחרונה כי תלמודי התורה לא ייפתחו לעת עתה עד שיגיעו להסכמה עם הרשויות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו