Miriam Alster/Flash90

יו"ר ועדת חוקה: "דורש להחריג פתיחת עסקים קטנים וקיום חתונות"

ח"כ יעקב אשר אמר למשרד הבריאות ולאנשי לשכת רה"מ כי הוא דורש להחריג מתקנות הסגר הצפויות לקבל אישור מחדש בועדת חוקה - אישור פתיחת עסקים קטנים שכוללים עד חמישה עובדים ומתנהלים ללא קבלת קהל, ואישור החרגת חתונות ממגבלת אלף המטרים"

לקראת סיום תוקפן של הגבלות הסגר בימים הקרובים ולצד הכוונה להאריכן לפחות עד לתחילת השבוע הבא, היום (שני) פורסם בכאן רשת ב, כי יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה הודיע למשרד הבריאות ולאנשי ראש הממשלה שהוא דורש להחריג שני נושאים. דרישה ראשונה, אישור פתיחת עסקים קטנים שכוללים עד חמישה עובדים ומתנהלים ללא קבלת קהל ובנוסף, אישור החרגת חתונות ממגבלת אלף המטרים.

חבר הכנסת יעקב אשר אמר לאנשי משרד הבריאות כי לא יעלה על הדעת שיביאו שוב לוועדה ביום שלישי הקרוב את תקנות הגבלת הפעילות, מבלי לתקן קודם כל את שני "העיוותים" הללו, כלשונו. לשם הארכת תוקף המגבלות נדרש אישור של ועדת החוקה, גם אם בדיעבד, כך שלא ניתן להתעלם מדרישות יו"ר הוועדה.

בתוך כך, מודל מקצועי שהובא אתמול בדיון בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, אומר שהיעד של 2,000 נדבקים או מקדם הדבקה נמוך מ-0.8 לא יושג לפני שיעברו לפחות שבועיים מאתמול. המשמעות היא דחייה של כל שלבי היציאה מהסגר. לדברי משתתפים בדיון, ראש הממשלה נשמע אומר שהוא מוכן לשקול פתיחת עסקים קטנים ללא קבלת קהל וגני ילדים, גם ללא הגעה ליעדים הללו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו