Ohayon/GPO

נורמליזציה בשטח: בממשל טראמפ שוקלים שיגור משלחת אמריקנית – ישראלית לבחריין

בממשל האמריקני לא מרוצים מקצב התקדמות הסכם השלום בין בחריין לישראל, בעוד שאיחוד האמירויות כבר עמוק בקשרים עם ישראל הבחריינים לא התקדמו לשום יעד מאז החתימה בבית הלבן. בראשות המשלחת לבחריין, יעמוד ככל הנראה, שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין

מאז ההודעה הרשמית של בחריין וישראל כי יכוננו ביניהן קשרים מלאים, והחתימה על מזכר ההבנות הכללי בטקס בבית הלבן, לא חלה התקדמות מעשית בקידום הקשרים. בעקבות כך בוחנים בממשל האמריקני אופציה של שיגור משלחת אמריקנית-ישראלית משותפת לבחריין, זאת על מנת להתניע את תהליך הסדרת הקשרים בין המדינות. כך פורסם ב'ישראל היום'.

בממשל טראמפ שואפים שההסכם עם בחריין ישגשג כמו ההסכם עם שנחתם עם איחוד האמירויות, משלחת ישראלית פגשה בכירים אמירתיים באבו דאבי ושגרירים של שתי המדינות נפגשו זה עם זה במקומות רבים בעולם. בנוסף, שר החוץ גבי אשכנזי פגש בברלין את עמיתו מהאמירויות, עבדאללה בן זאיד בברלין.

כאמור, בבית הלבן רוצים להעלות למסלול מעשי גם את הקשרים בין ישראל לבחריין, ועל כן בוחנים שיגור משלחת ישראלית-אמריקנית למנאמה, בדומה למשלחת שיצאה לפני כחודשיים לאבו דאבי. בראש המשלחת לבחריין, יעמוד ככל הנראה, שר האוצר האמריקני, סטיב מנוצ'ין. הסיבה כך היא שחתנו ויועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, עוסק בימים אלה אך ורק בקמפיין הבחירות לנשיאות ארה"ב, בחירות שצפויות להיערך בשלישי בנובמבר.

בשלב זה לא נקבע תאריך ליציאת המשלחת לבחריין, ואולם ייתכן שהדבר יקרה עוד לפני הבחירות לנשיאו בארה"ב, שייערכו בעוד שלושה שבועות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו