צילום: וברות הכנסת - יניב נדב

לפיד: "אם יש מישהו שמפריע לטיפול במגפה – שיזוז הצידה"

ראש האופוזיציה לפיד במליאת הכנסת: "הממשלה הזו משתמשת בשנאה וכעס כדי להסיח את הדעת מהכישלון שלה. אם אנחנו רוצים להבריא, זה צריך להיות המושב האחרון של הממשלה הזו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר היום (שני) בנאום פתיחת מושב החורף של הכנסת: "יש לחברה הישראלית את הזכות שאין לאף אדם שנדבק בקורונה: אנחנו יכולים להחליט אם אנחנו רוצים להיות בריאים או רוצים להיות חולים. אנחנו בוחרים להיות חולים. למה? למה אנחנו עושים את זה לעצמנו? הקורונה לא תלויה בנו, כל היתר כן".

"אנחנו יכולים להחליט אם בזמן הזה, ברגע הזה בחיינו, אנחנו מלאים בשנאה וכעס וזדון ורעל, או שאנחנו מוצאים בתוכנו את הכוח לתת אמון. הכוח להלחם יחד. יש בתוכנו מגיפה. מגיפה בריאותית, מגיפה כלכלית. האם אנחנו ניכנע לה, או שנמצא בתוכנו את הכוח שיאפשר לנו להיות טובים אחד לשני, לעזור אחד לשני. את הכוח להיות בריאים".

"אמא שלי בת 86. הולכת לגשר בשבתות. לבד. אף אחד לא מפעיל אותה. היא לא באה לשם להגיד שהיא שונאת מישהו. אין לה זמן לשנוא. אין לה כוח לשנוא. מי שחושב שבגיל 86 היא עומדת שם עם דגל ישראל כדי לשנוא אותו הוא פרנואיד. היא עומדת שם כי היא אוהבת את מדינת ישראל. היא באה לשם כי היא יודעת שאפשר לנהל את זה אחרת".

"היא רוצה ממשלה שעובדת. שקמה בבוקר ורוצה לתקן, ולבנות, ולעזור לכולנו להתמודד עם המשבר. היא רוצה לתת אמון במדינה הזו. היא רוצה לדעת שהיא משאירה אחריה משהו טוב. משהו מלא אהבה ושכל. הבן שלי היה בחודש שעבר בן 25. הוא והחברים שלו, הם הדור האבוד. הם הדור האבוד של הישראלים. מפטרים אותם מהעבודה. הם חוזרים לגור אצל ההורים. הם סובלים מחרדה, מדכאון.

"31% אחוז מהצעירים מובטלים. 24.7% לא מצליחים לשלם חשבונות. 26% סובלים מחוסר בטחון תזונתי. אבל יותר מכל דבר אחר – הם סובלים מזה שהם לא מבינים מה קורה פה. הם לא מבינים מה אנחנו רוצים מחייהם. לאן העסק הזה הולך. מה יהיה פה? איך יהיה פה טוב? איך יכול להיות פה טוב אם אנחנו לא מצליחים להתאחד אפילו מול מגיפה. מול מחלה".

"איך יהיה פה טוב אם אין מי שקם בבוקר ועובד בזה? אדוני הנשיא, אתה זוכר את נאום השבטים שלך? אתה יודע למה אנשים חוזרים לשבטים? כי אין מדינה. אנשים מרגישים נטושים וחשופים, אז הם מחפשים מישהו שיחבק אותם. הם מרגישים שאין ממשלה. אין אף אחד שאפשר להאמין לו. לאף אחד לא אכפת. אז אם אין מדינה, לפחות יש שבט. לפחות בשבט אוהבים אותם. הבעיה לא מתחילה מלמטה, היא מתחילה מלמעלה. בממשלה".

"זו לא באמת ממשלה. היא לא קבוצה של אנשים שקמה בבוקר ואומרת "אני הולכת לנהל את העסק". אנחנו לא יודעים איך זה קרה. אנחנו לא יודעים למה אתם לא יכולים לעבוד ביחד. זה גם לא חשוב. בזבזנו יותר מדי חודשים ויותר מדי מתים. אתם כבר לא תלמדו לעבוד ביחד. אנחנו לא יכולים להמשיך לחכות. הממשלה הזו נכשלה. אבל היא עושה עוד משהו, יותר גרוע: הממשלה הזו משתמשת בשנאה וכעס כדי להסיח את הדעת מהכשלון שלה. זה הפתרון שלה. כדי להסיר מעצמם את האחריות, הם מחפשים את מי להאשים".

"ככה איבדתם את אמון הציבור. הישראלים הם העם הכי אינטליגנטי בעולם. הם רואים שאתם רבים במקום לעבוד. הם רואים שלא אכפת לכם מאנשים אמיתיים עם בעיות אמיתיות. אזרחי ישראל אומרים לממשלתם רק דבר אחד, נוגע ללב. הם אומרים: אנחנו רוצים להיות בריאים. רוצים להיות בריאים! אנחנו לא רוצים שסבא וסבתא שלנו ימותו מקורונה. אנחנו לא רוצים שהעסק שלנו ימות. אנחנו רוצים לחיות בחברה בריאה".

"הדבר הראשון, הסממן הראשון של חברה בריאה, הוא שאתה יודע לדבר ולעבוד גם אם אנשים שלא מסכימים אתך. חרדים, ערבים, יהודים, ימנים, שמאלנים. כולם. בחברה בריאה, ממשלה בריאה היתה אומרת: יש בינינו חילוקי דיעות. הם יחכו. עד אחרי המחלה. אם יש משהו שמפריע לטיפול במחלה, שיזוז הצידה".

"אזרחי ישראל מסתכלים על המריבות בממשלה הזו, הם לא מבינים מה הולך. אנשים חולים, אנשים מתים, למה אתם לא מסוגלים לעבוד יחד? להעביר תקציב. כל עסק חמישי בישראל נסגר – למה אתם לא עושים משהו? איך אתם מעיזים להמשיך להיות תקועים במריבות הרעילות שלכם? איך ראש הממשלה מעיז להמשיך לעסוק רק במשפט שלו. למה אתם ממשיכים עם מסיבות העתונאים הריקות שלכם?"

"הנה ההצעה שלנו: להבריא. להבריא את המדינה. להבריא את הפוליטיקה. להבריא את המערכת. בממשלה הזו זה כבר לא יקרה. אם אנחנו רוצים להבריא, זה צריך להיות המושב האחרון של הממשלה הזו. הגיע הזמן לממשלה אחרת", דברי לפיד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture