נתניהו: "קורא לציבור החרדי למלא אחר ההנחיות, יש ציבור לא קטן שלא" • צפו

ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה: "בניגוד למה שנטען בתקשורת, לא הסכמנו לשום שינוי במתווה שהוגש לנו ע"י המומחים, ואני דוחה בתוקף את הטענות על השיקולים הפוליטיים". על המשלחת לבחריין: "מקווה שנוכל לבשר בקרוב על מדינות נוספות"


צילום: עומר מירון, סאונד: ניר שרף / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה להמשך המאבק בקורונה ואמר כי "היום אנחנו מתחילים את היציאה שלנו מהסגר. אנחנו יוצאים הפעם מהסגר בזהירות ובאחריות, בדיוק לפי המתווה שהוצע לנו על ידי המומחים וע"י משרד הבריאות, כולל לגבי הערים האדומות. בניגוד למה שנטען בתקשורת, לא הסכמנו לשום שינוי במתווה שהוגש לנו ע"י המומחים, ואני דוחה בתוקף את הטענות על השיקולים הפוליטיים. לא היו שום שיקולים כאלה, וכל השרים שהשתתפו בדיון יעידו על כך".

"ההחלטות שקיבלנו על הסגר, על יציאה האיטית ומדורגת, הן החלטות לא פשוטות, אבל אלה החלטות אחראיות, וכך עלינו להמשיך לנהוג. אני מצפה מכולם לעמוד יחד, מאחורי ההחלטות שקיבלנו, ומאחורי ההחלטות שעוד נקבל".

"בערים האדומות נשמור על כתר, עד שגם הן תורדנה את נתוני התחלואה והערים הללו יהפכו לירוקות. אני קורא לציבור החרדי למלא אחר ההנחיות. הרבה מקיימים אחריהן, אבל יש גם ציבור לא קטן שלא ממלא אחריהן. אני מבקש מכם כולכם מלאו אחר ההנחיות, הן מצילות חיים, ויחד נוכל להסיר את הסגר ולהפוך גם אתכם כולכם לתושבי ערים ירוקות".

"אני אכנס השבוע את קבינט הקורונה כדי להמשיך לדון בשלבים הבאים של המתווה. ביקשתי משר האוצר לגבש תכנית סיוע נוספת לעובדים ולעסקים שנשארים בסגר בערים האדומות. אני מברך על העבודה המהירה בגיבוש המתווה. המטרה שלנו ברורה: לא להשאיר אף אחד מאחור".

"אתמול התבשרנו בצער רב על מותם של שני אחים לבית משפחת בוזגלו, שמעון וימין, לאחר שחלו במחלת הקורונה. הם נפטרו חדר ליד חדר בהפרש של פחות משעה. זהו עוד מקרה מזעזע שמראה עד כמה המחלה הזאת קשה. בשם אזרחי ישראל אני מבקש להביע תנחומים למשפחת בוזגלו בשעתה הקשה", דברי נתניהו.


דברי נתניהו. צילום: עומר מירון, סאונד: ניר שרף / לע"מ

נתניהו התייחס למשלחת לבחריין ואמר כי "בהמשך למאמצים שהובלתי לכינון הסכם השלום עם בחרין, יוצאת היום לבחרין משלחת ישראלית בראשות ראש המל"ל, מאיר בן שבת. היא יוצאת יחד עם משלחת אמריקנית בראשות שר האוצר האמריקני מנוצ'ין. זו התקדמות מרשימה, ואנחנו כמובן מקדמים איתם ועם האמירויות את הסכמי השלום הללו. שלום אמיתי".

"המשלחות עכשיו יעבדו על הסכמי שיתופי פעולה ועל כינון הסכם השלום עם בחרין. פריצת דרך נוספת ביחסינו עם העולם הערבי בזכות המדיניות השונה, החדשה שאנחנו מובילים. היא לא כל כך חדשה, כי אנחנו מובילים אותה כבר 25 שנים, אבל היא נותנת את פירותיה היום – שלום תמורת שלום, כלכלה תמורת כלכלה. זה יום מאוד מרגש. אני מקווה שנוכל לבשר לכם בקרוב על מדינות נוספות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו