Nati Shohat/Flash90.

בכיר בע' ב"ב: "כח"ל מנעו את מתווה הת"תים מסיבות פוליטיות" – במפלגה הכחישו

הגורם, שהיה מעורה בגיבוש המתווה עליו עמלו בשבוע האחרון ראשי המפלגות החרדיות, טוען כי המתווה היה מוסכם על כל הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות. לדבריו: "אין סיבה שאנחנו נוותר על ציפור הנפש שלנו כי לכחול לבן יש מריבה עם נתניהו". כח"ל: "פשוט לא קרה"

גורם בכיר בעיריית בני ברק מאשים היום (ראשון) את שרי כחול לבן ואת המשנה ליועמ"ש רז ניזרי בדחיית המתווה לפתיחת תלמודי התורה בעיר. לדבריו, שרי כחול לבן התנגדו מסיבות פוליטיות במטרה לנגח את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הגורם, שהיה מעורה בגיבוש המתווה עליו עמלו בשבוע האחרון ראשי המפלגות החרדיות, טוען כי המתווה היה מוסכם על כל הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות, כולל האלוף במיל' רוני נומה, שעוסק בנושא המגזר החרדי בתוכנית 'מגן ישראל' והאחראי על המלחמה בקורונה מטעם משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו.

הגורם הבכיר האשים את השרים במצב שבו תלמודי התורה נפתחו ללא תיאום, "עשינו את כל מה שיכולנו כדי להביא לפתיחה מתואמת, דחינו מספר פעמים את הפתיחה גם אחרי שיצא הודעה על תחילת הלימודים, הכל במטרה להגיע לפתרון מוסכם". עוד הוא טען כי "הדחייה בשבוע של פתיחת הת"תים הייתה לאחר הבטחה שבאותו שבוע יגיעו לפתרון מוסכם, מה שלא קרה".

עוד האשים את שרי כחול לבן בכך שההתנגדות שלהם למתווה היא פוליטית ולא עניינית ובאה לנגח את ראש הממשלה נתניהו. לדבריו, "אין סיבה שאנחנו נוותר על ציפור הנפש שלנו כי לכחול לבן יש מריבה עם ראש הממשלה". בכך טען כי המפלגה הביאה למצב שהפתיחה נעשתה בניגוד להנחיות.

עוד הוסיף כי "כמו שלמפגינים בבלפור יש אידיאל להפגין אף בניגוד להנחיות, וכמו שהד"לים ידעו לקרוא לסירוב פקודה בהתנתקות, כך הציבור שלנו אומר היום כי אנו לא מוותרים על ציפור הנפש שלנו וזה החינוך".

בכחול לבן הכחישו את הטענות. במפלגה השיבו לפניית 'חדשות JDN' בנושא והצהירו כי זה "פשוט לא קרה". דובר המפלגה הוסיף: "האנשים שהיו אמונים על המתווה הזה זה רוני נומה ומשרד הבריאות וצריך לבדוק איתם למה לא עבר".

בעיריית בני ברק הביעו זעם על החלטת הממשלה להטיל סגר על העיר למרות מגמת הירידה בתחלואה בימים האחרונים. בצעד של מחאה הודיעו היום בעירייה על ביטול תדרוך של פיקוד העורף לכתבים החרדים שתוכנן להתקיים בחמ"ל העירוני. מטרת המפגש הייתה להעמיק את ההסברה לציבור החרדי על סכנות נגיף הקורונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו