זירת פיגוע בצרפת. ארכיון

חשד לפיגוע טרור בצרפת: שלושה בני אדם נדקרו למוות – מספר נוספים נפצעו

על פי דיווחים בצרפת, שלושה בני אדם נדקרו למוות ליד כנסייה בעיר ניס שבריביירה הצרפתית, וכמה נוספים נפצעו. מצבם טרם ידוע. לפי דיווח נוסף, המשטרה עצרה חשוד במעשה. ראש העיר של ניס כריסטיאן אסטרוי כתב בחשבונו האישי בטוויטר כי קיים חשד למעשה טרור

שלושה בני אדם נהרגו וכמה בני אדם נוספים נפצעו באירוע דקירה סמוך לכנסייה בעיר ניס בצרפת. על פי הדיווחים מהמקום החשוד במעשה נעצר וכוחות משטרה הגיעו לזירה. שר הפנים הצרפתי ג'ראלד דארמנין קרא לאזרחים להתרחק מהאזור.

ראש העיר ניס כריסטיאן אסטרוי כתב בחשבונו האישי בטוויטר כי הוא "מאמין שהתקיפה הייתה ממניעי טרור". תחילה דוווח על הרוג אחד אך דקות לאחר הפיגוע משטרת צרפת הודיעה באופן רשמי כי מספר ההרוגים עומד כעת על שלושה.

לפי שעה עדיין לא ברור אם הפיגוע אירע בתוך הכנסייה או בסמוך לה. בשעת הפיגוע נערכה ישיבה של הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי בנוגע להגבלות הקורונה החדשות שהוטלו בצרפת, ועם היוודע דבר הפיגוע, הושעה הדיון לטובת דקת דומייה לזכר הנרצחים.

יצוין כי צרפת נמצאת בימים אלה בכוננות גבוהה מחשש לפיגועים איסלאמיסטיים. רק החודש רצח מחבל את סמואל פאטי, מורה בבית ספר תיכון, משום שהעז להציג לתלמידים קריקטורות שמתבדחות על הנשיא מוחמד ושפורסמו במגזין הסאטירישל המדינה.. המחבל ערף את ראשו של פאטי, כעונש על כך שהשתמש בקריקטורות כדי להרצות לתלמידיו על חופש הביטוי.

בחודש שעבר ביצעו שני מחבלים פיגוע דקירה בסמוך למקום מושבו לשעבר של "שרלי הבדו". רק שלשום נאלצה משטרת צרפת לפנות את הפארק הסמוך למגדל אייפל בפריז, בעקבות מציאת תיק ובתוכו תחמושת. ממש במקביל פונה גם האזור שסביב שער הניצחון, בעקבות התרעה על פצצה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו