Flash90

שר הבריאות הודיע: "הנחיתי לקצר את ימי הבידוד ל-12 ימים"

לאחר התייעצות עם אנשי המקצוע של משרד הבריאות, קבע יולי אדלשטיין על פיילוט לקיצור ימי הבידוד מ-14 ל-12 ימים. על פי העדכון אנשי המקצוע יגבשו את המתווה המדויק בימים הקרובים. אדלשטיין: "המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור"

שר הבריאות יולי אדלשטיין קבע הערב (ראשון), לאחר התייעצות עם אנשי המקצוע של משרד הבריאות, על פיילוט לקיצור ימי הבידוד מ-14 ל-12 ימים. על פי העדכון אנשי המקצוע יגבשו את המתווה המדויק בימים הקרובים. הפיילוט יתקיים עד 31.12.20.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי: "לאחר סדרת ההתייעצויות עם אנשי המקצוע הנחיתי לקצר את ימי הבידוד ל 12 ימים. המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור". ההחלטה על קיצור תקופת הבידוד התקבלה בשבוע שעבר בישיבת ממשלה, בה אמרו כי מהלך כזה עשוי להביא לחיסכון כספי של 1.5 מיליארד שקל.

ח"כ צבי האוזר ציין כי על פי התוכנית שגובשה בפגישה שקיים עם פרופ' רוני גמזו ועם מפקדת "אלון", תקופת הבידוד אך האנשים שיהיו בבידוד יידרשו לקיים שתי בדיקות: הראשונה אחרי 3-4 ימים והשנייה לקראת יציאתם מהבידוד – אם לא יימצאו אצלם כל תסמינים הם ייצאו מהבידוד. לעומת זאת אנשים שישלחו לבידוד ויסרבו לעבור את שתי הבדיקות יידרשו להישאר בבידוד 14 יום.

כזכור, בשבוע החולף התייחס פרוייקטור הקורונה רוני גמזו למצב תחלוא נגיף הקורונה בישראל ואמר, "הסיטואציה היא מורכבת מאוד, הניהול בכל מדינה, גם בישראל, מחייב הסתכלות על הרבה תהליכים מבחינה מכרעת. להבין את הטרנדים את המגמות וליזום הרבה מאוד תהליכים. צריך להיות דינמאיים להקדים את הווירוס, להגיב מהר".

"מצב התחלואה של מדינת ישראל אנחנו נמצאים בממוצע שירד מאלף. הממוצע הוא סביב ה-800, עברנו את היעד ששמנו לעצמינו להגיע אליו בסבב ההקלות השני. אנחנו באור ירוק לסבב ההקלות השני. אנחנו ממשיכים לעקוב אחרי כמות החולים המאושפזים והקשים. את אירוע הקורונה במדינה כמו ישראל צריך לנהל בטרנדים, מגמות של אזורים גאוגרפיים ומגזרים, לא בממוצע".

גמזו התייחס אף לקיצור ימי הבידוד ואמר, כי בצוותו התקבלה החלטה לקצר את משך תקופת הבידוד לעשרה ימים. "קיבלנו החלטה לקצר את הבידודים לעשרה ימים, אך זה תלוי בשני בדיקות. זה עדיין לא מאושר", הבהיר, אך הדגיש כי "ההחלטה המקצועית התקבלה, זה מחכה להחלטת הדרג המדיני".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו