Yonatan Sindel/Flash90

המגמה נמשכת: הליכוד מתחזק ל-29 מנדטים, 'ימינה' המפלגה השנייה בגודלה

מהסקר עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום – הליכוד הייתה מקבלת 29 מנדטים, 2 יותר מהסקר הקודם. מפלגה בראשות רון חולדאי תגרוף 7 מנדטים. הסקר בדק את דעתם של הישראלים על הבחירות בארה"ב: 68% חושבים שטראמפ יותר טוב לישראל ורק 12% חושבים שביידן עדיף

בסקר 'חדשות 13' ופרופ' קמיל פוקס, ששודר הערב במהדורה המרכזית פורסם כי לו הבחירות לכנסת ישראל היו נערכות היום מפלגת 'הליכוד' הייתה מקבלת 29 מנדטים, אחריה מפלגת 'ימינה' שהייתה עומדת על 22 מנדטים, מפלגת יש עתיד-תל"ם עם 20 מנדטים, הרשימה המשותפת 12, כחול לבן 10, ישראל ביתנו 7, ש"ס 7, יהדות התורה 7 ומפלגת מרצ עם 6 מנדטים. על פי הסקר מפלגות העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי לא היו עוברות את אחוז החסימה.

על פי הסקר אם בנוסף ליתר המפלגות, הייתה מתמודדת גם מפלגה חדשה בראשות רון חולדאי, ואם הבחירות היו נערכות היום. מפלגת הליכוד 30, ימינה 22, יש עתיד-תל"ם 17, מפלגה חדשה (רון חולדאי) 7, הרשימה המשותפת 11, כחול לבן 8, ישראל ביתנו 7, ש"ס 7, יהדות התורה 7, מרצ 4. גם על פי השאלה הזו מפלגות העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי לא היו עוברות את אחוז החסימה.

מתוך כלל המשיבים על השאלה מי הכי מתאים לכהן כראש הממשלה, נתניהו מקבל 36%, בנט 21%, לפיד 15%, גנץ 11%, לא יודע 17%. בסקר אף נשאלו: ביום שלישי יערכו הבחירות לנשיאות ארצות הברית, מבין שני המועמדים טראמפ או ביידן, מה לדעתך היא התוצאה הטובה יותר לישראל?

68% השיבו: "לדעתי יותר טוב לישראל שייבחר טראמפ". 12% השיבו: "לדעתי יותר טוב לישראל שייבחר ביידן", ו-20% השיבו: "אין לי דעה / לא יודע". הסקר אף בדק באיזו מידה הציבור מרוצה מתפקודו של נתניהו במשבר הקורונה? לא מרוצה – 54%. די מרוצה – 25%. מרוצה – 16%.

על השאלה האם אתה מאמין שבעוד חצי שנה מהיום מצבך הכלכלי יהיה טוב יותר או גרוע יותר מאשר עכשיו? 33% השיבו "מצבי יהיה יותר טוב". 20% השיבו "מצבי יהיה יותר גרוע", 35% השיבו "מצבי לא ישתנה" ו-12% השיבו כי הם לא יודעים.

כמו כן בסקר נשאלו הציבור: ישראל מתחילה היום לצאת מהסגר השני. האם לדעתך ניאלץ לחזור גם לסגר שלישי או שלא יהיה סגר שלישי? כן 69%, לא 16%, לא יודע 15%.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו