נתניהו מציג את כיפת הברזל הדיגיטאלית

נתניהו: "אנחנו מפתחים "כיפת ברזל דיגיטלית" כדי שתגן על המדינה מול ההתקפות שמכוונות למערכות המחשב שלנו". ד"ר תניה ראש המטה: "מדובר באיום לאנושות כולה"

הממשלה שמעה היום סקירה מפי ראש מטה הסייבר הלאומי, ד"ר אביתר מתניה, על פעילויות מטה הסייבר שהוקם בהחלטת ראש הממשלה בתחילת השנה.

קרא עוד:

[postim]

ראש מטה הסייבר הלאומי ד"ר אביתר מתניה, סקר את הפעולות המרכזיות שבוצעו לקידום הטכנולוגיה ולקידום ההון האנושי בפיתוח יכולות הסייבר, וכן הוצגה העבודה הנעשית עם כלל המגזרים במשק לחיזוק ההגנה בסייבר, בדגש על קשרי החוץ ההולכים ונבנים עם מדינות מובילות בעולם בתחום הסייבר.

ראש מטה הסייבר הלאומי, ד"ר אביתר מתניה: "מדובר באיום נרחב לחברה האנושית. זהו אתגר למדינה אך זו גם הזדמנות כלכלית. ככל שנשקיע באקדמיה ובתעשייה, נקבל את ההשקעה בחזרה, גם בהיבט הכלכלי וגם בהיבט הביטחוני".

יושב ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל הוסיף: "הסייבר הוא דוגמה מצוינת לתחום שבו הממשלה יכולה וצריכה להיות מעורבת, כדי לחזק את שיתוף הפעולה הבין משרדי ולייצר מנוע צמיחה חדש למשק".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ישראל היא כוח משמעותי בעולם הסייבר. אנחנו מתמקדים בעיקר על בעיית ההגנה של המדינה המודרנית. כפי שפיתחנו באופן חסר תקדים כיפות ברזל שמיירטות בהצלחה טילים, כך אנחנו מפתחים מעין "כיפת ברזל דיגיטלית" כדי שתגן על המדינה מול ההתקפות שמכוונות למערכות המחשב שלנו. מטה הסייבר נועד בראש ובראשונה לארגן יכולת הגנתית שמבוססת על שיתופיות של שלושה גורמים: יכולת ביטחונית, הקהילייה העסקית והעולם האקדמי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו