שומרי שבת • הושג פתרון הלכתי למוני המים הדיגיטלים

נמצא פיתרון הלכתי לבעיית שעוני המים הדיגיטאליים שהותקנו באחרונה במאות אלפי בתי אב בישראל • גם מי הברז קיבלו את כשרות הבד"ץ

עדיין לא ברור אם ובכמה יתייקרו תעריפי המים בעוד כחודשיים. אך כבר עכשיו ברור כי תלך ותגדל המעורבות הרגולטורית של רשות המים בעבודתם של תאגידי המים המקומיים. דוגמא בולטת לכך ניתן למצוא בתקנה שקובעת כי על התאגידים להחליף את מוני המים של הצרכנים למונים דיגיטאליים ומדויקים על מנת שחשבונות המים יהיו מדויקים ככל האפשר.

קרא עוד:

[postim]

לא רבים יודעים ששעון המים החדש שהותקן בביתם עשוי להכשילם ל"ע בחילול שבת עם כל פתיחה וסגירה של אחד מהברזים בבית. שכן מונים אלו מבצעים "רישום" דיגיטאלי מתמיד של זרימת המים.
הבעיה עלתה על שולחנם של רבני בד"ץ העדה החרדית לפני למעלה משנה, ובהשתדלות של הגרש"י שטיצברג מבית שמש שאף חיבר חיבור הלכתי רחב יריעה בנושא מדי המים, והרב ארנרייך מתאגיד 'מי שמש', ובהשקעה מרובה גובש בשעה טובה פיתרון טכני אותה פיתחה יצרנית שעוני המים – 'ניסקו טלמטיקס'.
תאגיד המים 'מי שמש' היה מהראשונים שבחרו להתקין את שעוני המים המהודרים של 'ניסקו טלמטיקס'. שעונים שנבדקו בקפידה על ידי מומחים מטעם הבד"ץ ונמצא כי אינם מבצעים כל פעולה דיגיטאלית בשבתות ומועדים.
הרב בנימין לובין מ'וועד הפיקוח ההלכתי' של בד"ץ העדה החרדית הביע סיפוק על הפיתרון הטכנולוגי שיסייע למילוני בתי אב לשמור על קדושת השבת ואמר כי "המנגנון תוכנן כך שבשבתות וחגים לא תתבצע כל פעולה דיגיטאלית ואף לא תהיה שום פעולה לא בגרמא ולא בגרם גרמא והמונה יתפקד כמונה מכאני כפי שהיה עד עתה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו