ההסלמה נמשכת: אין הפסקת אש • מוכנים להכות בחמאס

לאחר יום עמוס ברקטות, בישראל מכחישים את הדיווחים לפיהם ישנו הסכם הפסקת אש בתיוול המצרים. גורמים בטחוניים מסרו כי "המצב הנוכחי לא יכול להימשך, צריך למצוא את הרגע הנכון".

בישראל מבהירים הערב (ראשון) כי אין שום הפסקת אש כל עוד הירי מהרצועה נמשך. זאת לאחר שעשרות רקטות נורו היום לעבר שטח ישראל.

קרא עוד:

[postim]

מוקדם יותר הערב דיווחו גורמים המזוהים עם הג'יאהד האיסלמי כי הפסקת האש נכנסה לתוקף בשעה 21:30, ע"י תיווך מצרי. לדבריהם המצרים השקיעו מאמצים רבים כדי להפסיק את המתקפה הישראלית על עזה. הם הזהירו כי במידה וישראל תפר את הרגיעה, הפלגים הפלסטינים יגיבו ביד קשה.

גורמים במערכת הבטחון מסרו לוואלה! כי למרות הגישושים של בכירים מצריים, "כל עוד ואין שקט בשטח מדינת ישראל לא יהיה שקט ברצועת עזה".

בפיקוד דרום מעריכים כי מזג האוויר המעונן, שמקשה על צה"ל להגיב לעבר עזה מדרבן את החמושים הפלסטינים להמשיך ולשגר רקטות לעבר ישראל. קצין בכיר התבטא כי "הגיע הזמן להחריף את התגובה על מה שקורה באזור. המצב הזה לא יכול להימשך, אבל צריך לבחור את הרגע הנכון לעשות את זה. הכול מוכן להכות בחמאס. זה עניין של זמן".

גם בירושלים דחו הערב את הדיווחים אודות הפסקת האש בין ישראל לחמאס בתיווך המצרים. הערב הייתה פגיעה ישירה בשדרות, וניסיונות החמאס להפיץ שמועה של הפסקת אש כדי למנוע מישראל להגיב וכביכול להפר את הפסקת האש.

במהלך היום נורו לשטחי ישראל 63 רקטות, שלושה בני אדם נפצעו קל מרסיסים וארבעה הוגדרו כנפגעי חרדה. הפצועים טופלו ע"י צוותים של מגן דוד אדום ופונו להמשך טיפול בבתי החולים סורוקה בבאר שבע וברזילי באשקלון. 3 בתים ספגו היום פגיעה ישירה, ואחרים ספגו רסיסים מרקטות שהתפוצצו בסמוך.

ככל הנראה הלימודים מחר (שני) יתקיימו כסדרם, גם במועצת גן יבנה אך התושבים עדיין מתבקשים להישאר קרוב למרחבים המוגנים.

שר הביטחון ברק המשיך הערב לקיים התייעצויות שוטפות בנוגע למצב בדרום, והנחה את צה"ל לבחון את האפשרות להחריף התגובה נגד החמאס וארגוני הטרור בעזה.

במהלך כנס בטחון המולדת שנערך הערב בתל אביב אמר ברק: "אנו נכה באירגוני הטרור בקצב הולך וגובר והמחיר יהיה קשה וכואב, בחודש האחרון נהרגו מעל ל-20 מחבלים ומספר אזרחים ברצועת עזה, והיו עשרות פצועים. הירי לא נפסק גם היום". ברק הדגיש בדבריו כי "ישראל לא תקבל בשום אופן את הכללים שחמאס מנסה לשנות בגבול הרצועה", והוסיף כי "אם נאלץ להיכנס שוב לעזה כדי להכות בחמאס ולהחזיר את ביטחון תושבי ישראל – לא נהסס".

ראש הממשלה נתניהו לא יושב בחיבוק ידיים ובלשכתו החלו בהכנת דעת הקהל העולמית, ע"מ להשיג תמיכה בינלאומית לקראת פעולה ישראלית רחבה בעזה. מחר צפוי נתניהו להיפגש עם מספר שגרירים זרים ולדון עימם בהערכת המצב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו