Chen Leopold/Flash90

דיווח: בבריטניה נעריכם לחסן לקורונה את הצוותים הרפואיים בממלכה

על פי העיתון הבריטי, ג'ון פינדליי, בכיר בארגון הבריאות הלאומי הבריטי, אמר בישיבה של ראשי בתי החולים בלונדון כי המנות הראשונות של החיסון עשויות להגיע בתוך שלושה שבועות ואפילו עד סוף החודש הנוכחי

על רקע התפרצות הגל השני של הקורונה בבריטניה והטלת הסגר הכללי למשך כחודש ימים על הממלכה. בתי החולים בבריטניה קיבלו הוראה להיערך לקליטת אלפי מנות של חיסונים לנגיף הקורונה המיועדים עבור אנשי הצוות הרפואי, כך דיווח הבוקר (ראשון) ה"דיילי מייל" הבריטי.

על פי העיתון הבריטי, ג'ון פינדליי, בכיר בארגון הבריאות הלאומי הבריטי, אמר בישיבה של ראשי בתי החולים בלונדון כי המנות הראשונות של החיסון עשויות להגיע בתוך שלושה שבועות ואפילו עד סוף החודש הנוכחי. מדובר בהקדמה של התוכנית הממשלתית הבריטית לפיה תחל הפצת החיסונים למערכת הבריאות בשלהי חודש דצמבר.

על פי הדברים של פינדליי, המנות הראשונות של החיסון שיגיעו ישמשו את הרופאים והאחיות ומייד לאחריהם יחוסנו דיירי בתי אבות ואזרחים מעל גיל 80. החיסון אותו מתכוונת הממשלה הבריטית להפיץ הינו חיסון שפותח במשותף על ידי אוניברסיטת אוקספורד וחברת התרופות אסטרזנקה. בשבוע שעבר נודע כי גם קשישים פיתחו נוגדנים לאחר שקיבלו את החיסון ומומחים בבריטניה אופטימים באשר לשיעור היעילות של החיסון.

בתוך כך, שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק, החליט היום על קנייה וחלוקה מיידית של ערכות ויטמין D לכל בתי האבות בממלכה המאוחדת, זאת על רקע התגברות הראיות כי הוויטמין מסייע להקטנת ההידבקות ולהקטנת הנפגעים ממחלקת הקורונה.

המנות הראשונות של הוויטמין יישלחו בחודש הבא והן יספיקו, על פי השערת משרד הבריאות, לארבעה חודשי צריכה. הן יחולקו לבתי האבות, לחולי סרטן ולאנשים המצויים בקבוצות הסיכון הקשות ביותר בהקשר למחלת הקורונה. ההחלטה העקרונית התקבלה במפגש שבועי של צוות המעקב והטיפול של השר בנגיף. כך דווח ב'ישראל היום'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו