צילום: משרד ההגנה האמריקני

המדינה הראשונה בעולם: ארה"ב חצתה את רף ה-10 מיליון נדבקים

בעשרת הימים האחרונים בלבד ארצות הברית דיווחה על כמיליון נדבקים חדשים - השיעור הגבוה ביותר מאז אובחן החולה הראשון במדינת וושינגטון, לפני 293 ימים. שלשום, נשבר שיא הנדבקים היומי בנגיף, כש-131,420 בני אדם נמצאו חיוביים

בארצות הברית נחצה הלילה (שני) רף עשרת מיליון הנדבקים בנגיף קורונה – כך עולה מנתוני התחלואה במדינה, שהפכה לראשונה בעולם מאז פרוץ המגיפה בה נרשם מספר כזה של מאובחנים. רק בשבוע האחרון דווח על כמיליון חולים חדשים במדינה, בה גם נשבר מספר פעמים שיא התחלואה היומי. בשבת דווח על מספר שיא של 131,420 מאובחנים חדשים ביממה.

בעשרת הימים האחרונים בלבד ארצות הברית דיווחה על כמיליון נדבקים חדשים – השיעור הגבוה ביותר מאז אובחן החולה הראשון במדינת וושינגטון, לפני 293 ימים. שלשום, בפעם השלישית באותו השבוע, נשבר שיא הנדבקים היומי בנגיף, כש-131,420 בני אדם נמצאו חיוביים. זוהי הפעם הרביעית בתוך שבוע אחד שמאובחנים בארצות הברית יותר ממאה אלף נדבקים חדשים.

על פי הדיווח האחרון, במהלך השבוע החולף נדבקו בממוצע ביום בארצות הברית 105,600 בני אדם – זינוק של לפחות 29% בשיעור הנדבקים מהשבוע שקדם לו, ויותר מסכום הממוצעים בהודו ובצרפת – שתי המדינות שנפגעו הכי קשה מהנגיף באסיה ובאירופה. גם מספר המתים מקורונה ברחבי המדינה עולה. בחמישי הוא חצה את רף אלף המתים ליום, ונשאר כך למשך יומיים – לראשונה מאז אוגוסט. מאז פרוץ המגיפה בארצות הברית, מתו בה יותר מ-237 אלף חולי קורונה.

המדינה שסופרת את מספר החולים הגבוה ביותר בארה"ב היא מדינת טקסס. זו המדינה הראשונה בה התגלו לפחות מיליון חולים מאומתים בשטחה, כאשר בשבוע האחרון רשמה ממוצע יומי של כ-8,000 חולים חדשים מדי יום. גם דקוטה הצפונית, דקוטה הדרומית, ויסקונסין, אייווה ונברסקה נפגעו קשות מהתפשטות נגיף הקורונה.

יותר מ-237 אלף אמריקנים מתו מנגיף הקורונה. על פי נתוני רויטרס, 1 מכל 11 אנשים שמתים מהנגיף ברחבי העולם הוא אמריקני. מומחי בריאות אומרים כי מספר מקרי המוות מזנק בדרך כלל כ-6-4 שבועות לאחר הזינוק בהדבקות. הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, שביקר לא מעט במהלך הקמפיין שלו את מדיניות טראמפ בכל הנוגע להתמודדות עם המגפה, הודיע כי נושא זה יהיה בראש סדר העדיפויות שלו. במהלך היממה הקרובה יכריז ביידן על כוח משימה שימונה בינואר כשייכנס לתפקידו, ומטרת הצוות תהיה כמובן עצירת התפשטות המגפה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו