נתניהו במעבדה בנתב"ג: "אם לא יהיה שיפור במדדים לא ניכנס לשלב השלישי"

ראש הממשלה אמר את הדברים בחנוכת מעבדות הקורונה בנתב"ג. לדבריו, מצבה של ישראל טוב אבל התחלואה עלתה. שר התחבורה רגב אמרה כי: הבדיקה לפני הטיסה תעמוד על 45 שקלים. אדלשטיין: "לצערי רואים הפרות למיניהן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי מצב התחלואה שבו נמצאת ישראל הוא חיובי. את הדברים אמר נתניהו בחנוכת המעבדות לבדיקות קורונה בנתב"ג. עם זאת, נתניהו אמר כי בימים הקרובים ידונו בקבינט הקורונה לגבי השלב השלישי של ההקלות, ולדבריו, אם לא יירדו המדדים, הוא לא ייצא לפועל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין קיימו היום מסיבת עיתונאים בנתב"ג לרגל הקמתה של מעבדת בדיקות הקורונה המהירות. ראש הממשלה נתניהו הזהיר בדבריו מפני חזרה לאחור ועליית התחלואה, שימנעו את המשך פתיחת המשק.

ראש הממשלה נתניהו אמר בדבריו בנתב"ג: "אנחנו כאן עם מערכת בדיקות חדיש ומעבדה חדישה שנמצאת בשדה התעופה על מנת לאפשר בדיקות מהירות של יוצאים ונכנסים, וזה יכול לאפשר לנו לחזור לשגרת תעופה מהירה יותר ויעילה יותר. אני מתרשם מהמאמץ הגדול שנעשה פה. אנחנו רוצים לאפשר לחבר את ישראל לעולם. מצבנו הכללי לעומת העולם הוא טוב ואנחנו רוצים שיהיה טוב יותר. אנחנו צריכים להקפיד על כל הכללים".

עוד אמר נתניהו, ואף הזהיר מפני העלייה בתחלואה: "רוצה להודות לפרופ' גרוטו. אנחנו הצלחנו להוריד את התחלואה לאחת הרמות הנמוכות במערב ואנחנו רוצים להתמיד בזה. הצלחנו כי עשינו את זה יחד. עכשיו אנחנו רוצים לצאת והתחלואה מתחילה לעלות. אם לא יהיה שיפור במדדים לא ניכנס לשלב השלישי. נעשה ביחד את הצעדים כדי שהתחלואה לא תעלה, כי כשהיא עולה היא עושה את זה כמו טיל או מטוס שממריא לשמיים. אני מבקש את שיתוף הפעולה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בחנוכת המעבדות בנתב"ג: "אני מודה לחברת אומגה ובית החולים רמב"ם שתוך חודש הקימו כאן מעבדת בדיקות. המשימה שלנו היתה שמערך הבדיקות כאן לא יפגע במערך הבדיקות הלאומי לגילוי התחלואה. הם התארגנו באופן כזה שלא גורע ממערך הבדיקות בישראל. השאיפה שלנו היא להגיע למצב שהדוגמים כאן לא יספיקו לעשות את העבודה".

"איך עושים? מפסיקים להיות פראיירים. לא ניתן לאלה שעוברים על ההנחיות לקבוע לנו שהתחלואה תחזור. אנחנו נוהגים בזהירות ויוצאים מהסגר בהדרגה. לצערי רואים הפרות למיניהן, במגזרים שונים, כמו פתיחות ללא אישור והתקהלויות אסורות. בואו ננהג בצורה רצינית על מנת שנגיע לשדה תעופה מלא, קניונים פתוחים, תרבות, ספורט, חנויות. אפשר לעשות את כל זה רק יחד".

בסיום דבריו אמר שר הבריאות: "אני מודה לאנשי משרד הבריאות שפעלו כדי שהמעבדה תוכל לעבוד מהר. ומודה במיוחד לאדם שטרח לא מעט, פרופ' גרוטו שציער אותי אתמול עם הודעתו על סיום תפקידו. זאת ההזדמנות לומר תודה רבה על כל מה שעשה למען הבריאות של כולנו".

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה באירוע כי מי שיגיע לשדה יוכל לבצע את הבדיקה ולקבל תשובה בין 5 שעות וחצי לשש שעות. לדבריה, הם ממתינים לאישור של משרד הבריאות שעשוי לקצר את הבדיקה לשעתיים. "אין עוד שדה בעולם שמאפשר לבצע גם את הדיגום וגם לקבל תשובה תוך 4 שעות", אמרה. "זה היה תהליך מאוד מורכב שהצריך הרבה תקציבים". רגב ציינה כי המחיר של בדיקת הקורונה יעמוד על 45 שקלים, והוסיפה שניתן לנסוע לדובאי ולאיי סיישל בשלב זה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו