ציוד שנתפס בבית אחד החשודים. צילום: תקשורת שב"כ

שב"כ עצר 2 קטינים שגוייסו לחמאס לצורך ביצוע פיגועים באיו"ש

מחקירת שב"כ עולה כי מי שהיה אחראי על האיתור והגיוס של השניים הוא עמד בלאל כרדי, תושב רצועת עזה וחבר ביחידת הסייבר של הזרוע הצבאית של חמאס. השניים היו צפויים לקבל נשק, תחמושת, מדים וכסף בנוסף הם העבירו צילומים של הישובים בת עין וכפר עציון

שירות הביטחון הכללי הודיע היום (שני) כי עצר בחודש אוקטובר האחרון שני קטינים אשר גויסו על ידי חמאס ברצועת עזה לביצוע פיגועי טרור ביהודה ושומרון. בשירות הביטחון חקרו את השניים, אחד מהם בן 16 בלבד, בחקירתם עלה כי הם גויסו דרך הרשתות החברתיות והיו בקשר עם גורמים שונים בחמאס באופן רציף למשך כמה חודשים.

מי שהיה אחראי על האיתור והגיוס של השניים הוא עמד בלאל כרדי, תושב רצועת עזה וחבר ביחידת הסייבר של הזרוע הצבאית של חמאס. מחקירת שב"כ עולה כי השניים היו צפויים לקבל נשק, תחמושת, מדים וכסף שישמשו אותם בקידום הפיגועים. עוד התבקשו הצעירים ליזום חטיפה של אזרח מיישוב ישראלי הסמוך למקום מגוריהם.


בלאל כרדי מגייס הנערים. צילום: תקשורת שב"כ

בנוסף, השניים התבקשו לאסוף מודיעין אודות יישובים ישראליים סמוכים, והם אף העבירו צילומים של היישובים בת עין וכפר עציון, יחד עם מפות ונקודות כינוס של כוחות צה״ל באזור. הצעיריםאף התנסו ביצור עצמי של מטעני צינור, אך בשב"כ מציינים כי הם לא הגיעו לרמת מטען איכותי.

יצוין כי הם העבירו צילומים של הישובים בת עין וכפר עציון, מפות ונקודות כינוס של כוחות צה״ל באזור.

עוד עלה מחקירת שירות הביטחון הכללי כי בתמורה לביצוע מעשי הטרור, חמאס הבטיח כי השניים יקבלו סכומי כסף והתחייבות שחמאס ברצועת עזה ייקח אחריות על מעשיהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו