השר שוסטר. צילום: עודד קרני

שר החקלאות שוסטר מתריע: "ללא תקציב מדינה, השמיטה בסכנה"

במכתב לשר האוצר כותב שוסטר כי שנת השמיטה בסכנה: "השמיטה, מנהג יהודי עתיק וחשוב, מחייבת את חקלאי ישראל וצרכני המזון שומרי המצוות להיערכות מתאימה. אנו אמונים על יצירת התנאים המיטביים שיאפשרו את קיום המצווה לאזרחי ישראל המעוניינים בכך."

שנת השמיטה תשפ"ב הבעל"ט הולכת וקרבה ובמשרד החקלאות כבר עוסקים בהיערכות ובהכנות. שר החקלאות אלון שוסטר פגש את הראשון לציון, הגר"י יוסף, עם כניסתו לתפקיד, והתחייב לפעול להכנת השטח לטובת קיום שנת השמיטה.

כעת, עקב כך שתקציב המדינה תקוע, טוען שר החקלאות ופיתוח הכפר במכתב ששלח היום לשר האוצר כי שנת השמיטה בסכנה. השר שוסטר כותב: "השמיטה, מנהג יהודי עתיק וחשוב, מחייבת את חקלאי ישראל וצרכני המזון שומרי המצוות להיערכות מתאימה. משרד החקלאות ופיתוח הכפר, יחד עם המשרד לשירותי דת, אמון על יצירת התנאים המיטביים שיאפשרו את קיום המצווה לאזרחי ישראל המעוניינים בכך."

עוד מוסיף שוסטר: "לצורך קיום שנת השמיטה כהלכה יש להקים מנהלת משותפת עם המשרד לשירותי דת, שתבצע הכנות במספר תחומים, ביניהם להקים אוצר בית דין, להשקיע בגידולי חקלאות מנותקי קרקע, לבצע היתר מכירה ולפתוח ערוצי ייבוא שישלימו את המזון החסר".

בסיום מכתבו כותב: "ללא תקציב מדינה לא תתאפשר פעילותה התקינה של המנהלת, מה שמעמיד את שנת השמיטה בסכנה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו