Hadas Parush/Flash90

סקר: הליכוד מתחזק במעט ומקבל 30 מנדטים, בנט עולה ל-23

על פי הסקר מפלגת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד שומרת על כוחה עם 17 מנדטים, כחול לבן בראשות גנץ נמקבלת 9 מנדטים, לעומת 10 בסקר הקודם. המשותפת בראשות איימן עודה נחלשת במנדט, והיא מקבלת 11 מנדטים

סקר מנדטים חדש שמתפרסם היום (שישי) מעלה כי מגמת העלייה בכוחה של הליכוד נבלמה. על פי הסקר, שנערך עבור “מעריב־סופהשבוע” על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, אילו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו מקבלת 30 מנדטים, לעומת 28 מנדטים בסקר הקודם שנערך לפני כשבועיים. ונפתלי בנט ממשיך להתחזק, מפלגת ימינה בראשותו, מקבלת בסקר הנוכחי 23 מנדטים לעומת 21 בסקר הקודם.

ובגוש המרכז שמאל מפלגת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד שומרת על כוחה עם 17 מנדטים, אבל כחול לבן בראשות בני גנץ נחלשת במקצת ומקבלת 9 מנדטים, לעומת 10 בסקר הקודם. גם הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה נחלשת במנדט, והיא מקבלת על פי הסקר רק 11 מנדטים.

מפלגות נוספות המאבדות מנדט הן ישראל ביתנו (8 מנדטים) ומרצ (5 מנדטים). לעומתן, ש”ס (9 מנדטים) ויהדות התורה (8 מנדטים) שמרו על כוחן.

מסיכום תוצאות הסקר עןלה כי לגוש הליכוד־חרדים יש 47 מנדטים, לעומת 45 בסקר הקודם. בסקר השתתפו 540 חברים בפאנל של פאנלס פוליטיקס באינטרנט, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18.

וסקר נוסף פורסם והוא עסק במידת ההתאמה לראשות הממשלה, על פי סקר שנערך עבור 103FM על ידי מכון המחקר מאגר מוחות, 40% מכלל משתתפי המדגם סבורים שנתניהו הוא המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה, כשאחריו בפער גדול נמצא נפתלי בנט עם 24% הסבורים שבנט הוא המתאים ביותר.

כאשר נשאלו בסקר מועמדים נוספים, 32% סברו שנתניהו הוא המתאים ביותר, ואחריו דורגו: בנט 21%, לפיד 8%, גנץ 7% וליברמן 4%. 28% נוספים השיבו תשובות אחרות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו