Ofer Zidon/Flash90

מנכ"ל משרד הביטחון מזהיר: "קיים חשש מהמשך שימוש במסוקי היסעור ומטוסי התדלוק הישנים"

האלוף במילואים אמיר אשל, הזהירי יש חשש של ממש מהמשך השימוש במסוקי היסעור ומטוסי התדלוק הישנים בצה"ל. בהתבטאת תקשורתית חריגה הזהיר אשל מפני השלכות הסחבת הממשלתית בנושא אי העברת תקציב המדינה ותקציב הביטחון לצד העיכובים באישור ומימוש רכישת אמצעי הלחימה מארצות הברית בכספי הסיוע

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף במילואים אמיר אשל, הזהיר היום (שני) כי יש חשש של ממש מהמשך השימוש במסוקי היסעור ומטוסי התדלוק הישנים בצה"ל. בהתבטאת תקשורתית חריגה הזהיר אשל מפני השלכות הסחבת הממשלתית בנושא אי העברת תקציב המדינה ותקציב הביטחון לצד העיכובים באישור ומימוש רכישת אמצעי הלחימה מארצות הברית בכספי הסיוע. לדבריו, עוצמת הצורך בהחלפת המטוסים והמסוקים גדלה ובדחיפות- כך פירסמה העיתונאית כרמלה מנשה ב'כאן'.

יצוין כי ועדת השרים להצטיידות טרם התכנסה לדון במטוסי הקרב ומסוקי התובלה הבאים שחיל האוויר משווע מזה כשנתיים לרכוש בכספי סיוע מארצות הברית. מה שתוקע את התהליך כעת, הוא מחלוקת עם משרד האוצר על צורת המימון. במשרד הביטחון מוכנים לספוג מתקציב המשרד ריבית של 800 מיליון שקלים כדי לרכוש באופן מיידי טייסות חדשות וחיוניות בהלוואה בנקאית שתוחזר בעוד 6-7 שנים כאשר הכסף האמריקני יהיה זמין, ומתנגדים לחלופה לפיה התקציב לרכישת הפלטפורמות הדחופות יהיה ממקדמה של כסף מזומן שתילקח מתקציב הביטחון.

"מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל אמר: "זה לקחת 8 מיליארד שקלים עכשיו, בשיא המשבר הכלכלי בארץ, ולשים אותם על תעשיות ביטחוניות בארצות הברית במקום על חינוך ורווחה פה, בעבר כבר מימשנו רכש של מטוסי קרב באמצעות הלוואה עד לזמינות כספי הסיוע".

אשל ציין כי "אנו נמצאים בדקה ה-94 ואם לא מחליטים עכשיו אז העיכוב יהיה גדול, בחירות נוספות יהיו בכלל עוד סחרור בעייתי מעבר לסוגיית הביטחון או רכש אמל"ח, בשיא של משבר עמוק שרק יוחרף. זה דבר רע". אשל דיבר במונחים של סכנת חיים מהמשך השימוש במטוסי תדלוק ישנים במשימות עם מטוסי קרב והמשך הטיסות ביסעורים.

מנכ"ל משרד הביטחון יצא גם נגד הקיצוץ הרוחבי השנתי שהשנה הפחית מהתקציב ההמשכי לביטחון כשלושה מיליארד שקלים ותקף את התנגדות האוצר לתוכנית "צמיחה בטוחה". לדבריו, התכנית אפילו לא הגיעה להחלטה של הדרג המדיני. במסגרת התוכנית תזמין מערכת הביטחון ממפעלים ישראלים אמצעי לחימה וציוד שהתכוונה לרכוש בעתיד לצה"ל בלאו היא. שווי העסקה 4.5 מיליארד שקלים, והיא צפויה להכניס למשק 8-12 אלף מקומות עבודה מייד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו