בית שמש, אילסטרולציה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

תושבים ברמת בי"ש ד': העירייה מונעת פתיחת גנים בשכונה החדשה

בעירייה הסבירו להורים כי אין מספיק ילדים לפתיחת גנים, התושבים בתגובה ארגנו רשימות שתי קבוצות בגילאים שונים. למרות ההוכחות, אגף החינוך לא הסכים לפתוח גנים בשכונה בשלב הנוכחי. העירייה מבשרת בתגובה ל'חדשות JDN': "מתכוננים בימים אלו לפתיחת גן בשכונה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משפחות רבות מצטרפות בימים אלו שכונת רמת בית שמש ד', בשכונה ניתן לראות מידי יום משאיות הפורקות את תכולת דירותיהם של מאות משפחות הקובעות את משכנם החדש בשכונה המתאכלסת. נכון להיום, מתגוררים בשכונה כבר למעלה מ-150 בתי אב, כשרבים נמצאים בהליכי מעבר.

מטבע הדברים, מרבית המשפחות צעירות וברכות ילדים ב"ה וגני ילדים הם שירות בסיסי ונצרך מאד, ומהצפוי היה שעם האיכלוס ייפתחו בשכונה גנים במגוון גילאים ע"י הרשתות השונות. למרות זאת, תושבי השכונה טוענים כי העירייה מונעת פתיחת גנים בשכונה מסיבות לא מובנות. לדבריהם, נציגים מטעמם הגישו רשימות לאגף החינוך בעירייה עם מספר ילדים המתאים לשתי כיתות אך שם דחו אותם בטענות שונות.

הורים בשכונה סיפרו כי לאחר שראו כי למרות שעבר זמן רב מתחילת שנת הלימודים, עדיין לא נראו באופק גנים, הם החליטו לברר ברשתות המפעילות גנים בעיר מדוע אינם מתעניינים בפתיחת גנים בשכונה, מהלך שאמור לכאורה ליצור רווחים נאים עבור המפעיל, בהתאם לילדים הרבים הצפויים להירשם בהם. לתדהמתם התברר, כי באגף החינוך בעיריית בית שמש ביקשו הפעם לפעול באופן שונה, והחליטו לחלק את רמה ד' כולה לרובעים, כשבכל רובע יינתן אישור לרשת אחרת לפתיחת גנים.

לגבי האזור שאוכלס ראשון הוחלט כי רשת 'גני החושן', המפעילה כיום מספר גנים ברמת בית שמש ג' ובערים חרדיות נוספות בהצלחה רבה, היא שתפתח גנים עבור כלל הציבור המתגורר בד'1. ההורים ששמחו למשמע הבשורה, יצרו מיד קשר עם גני החושן, וביקשו להתחיל בהליך מהיר לפתיחת הגנים בהקדם. אולם לטענתם, כאשר ניסו יחד עם הנהלת הרשת לקדם את הנושא בפועל מול העירייה, נתקלו לפתע בקשיים שונים שהערימו עליהם באגף החינוך, שם אף הצהירו כי אין מספיק ילדים בשכונה וכי "לפני שנה הבאה אין בכלל על מה לדבר".

בעיתון המקומי שהוקם בשכונה החדשה, 'דלת פלוס', דווח כי כתגובה לטענות האגף, 'נציגות הרוכשים' הפועלת בשכונה ארגנה רשימות של פעוטות המעוניינים בפתיחת הגנים בהקדם, כשכמות הנרשמים הצליחה ליצור שתי קבוצות נכבדות בגילאים שונים. למרות ההוכחות, אגף החינוך בעירייה לא הסכים לפתוח גנים בשכונה בשלב הזה כשלדברי ההורים בעירייה דוחים אותם בתירוצים שונים.

מעיריית בית שמש נמסר: "במינהל החינוך בעירייה נעשים מאמצים רבים על מנת לתת מענה יעיל ומהיר לילדי העיר. במסגרת כך, בוצעה חלוקה מסודרת בין מפעילי הגנים על מנת להעניק בשכונות החדשות את השירות הטוב ביותר לילדי הגנים".

בעירייה מבשרים כי "הגורם שנבחר להפעיל את הגנים בשכונה ד'1 מתכונן בימים אלו לפתיחת גן בשכונה ונמצא בקשר הן עם העירייה והן עם תושבי השכונה. יודגש, כי במסגרת האכלוסים בעיר, צפוים להיכנס שאר המפעילים שנבחרו להפעיל את הגנים והמסגרות ביתר השכונות החדשות, וזאת במסגרת החלוקה המוסדרת כדלעיל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש גן ביידיש בנות מלך ברחוב האמוראים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture