מאות יח"ד, בתי כנסת, ת"תים, ומתנ"ס: תנופת בניה בשכונות החרדיות בצפת

מאות יח"ד חדשות ומבני ציבור, ייבנו בקרוב בשכונת מאור חיים, בפרויקט 'מצפה הימים', בשכונת 'רמז דוד', בקרן היסוד ומול שכונת 'יפה נוף'. ראש העיר מאיץ קידום של מאות יח"ד שנמצאים בשלבי תכנון וכן שורה ארוכה של מבני ציבור. גורמים באופוזיציה: "הצהרות חסרות בסיס"

את הרוח החיובית שנושבת בכל הנוגע לבניה ופיתוח עבור הציבור החרדי בצפת, תחת שרביטו של ראש העיר שוקי אוחנה, חשים בכל צעד ושעל. למעשה בכל שכונה חרדית בעיר ניתן לראות את תנופת הבנייה והפיתוח. סיור קצר ברחבי השכונות החרדיות יצביע על שורת בניינים חדשים שנמצאים בשלבי הקמה וחלקם אף בשלבי סיום. בקרן היסוד ייבנו אי"ה כ-180 יח"ד לאחר שכבר ניתנו היתרי בנייה והפרויקט עומד לפני שיווק. ברח' שפרינצק בשכונה הדרומית, קרוב למרכז רסקו ולביה"ח זיו, יצאה לדרך התכנית לבניית 45 יח"ד הכוללים גם קומת מסחר וגני ילדים. בשכונת מאור חיים, בסיוע משרד השיכון לבניה רוויה במגרשים שנמצאים בשכונה, כבר יצא למכרז הפרויקט לבניית 158 יח"ד בתוספת מבנה נוסף שמיועד למסחר, שגם בו ישולבו עוד יח"ד.

בימים אלו שוקדים בעירייה על קידום תכניות בניה נרחבות ע"י משרד השיכון בשכונות החרדיות, כאשר באחד הפרויקטים מתוכננות לקום 200 יח"ד בהמשך לשכונת 'יפה נוף', שם הקרקעות מופשרות לבנייה ונמצאות בשלב התכנון ומיד לאחר אישורם יצאו לשיווק. מדובר בשטח רחב ידיים שממוקם אל מול נוף מרהיב.

עם התקדמות פרויקט 'מצפה הימים' שבו מתוכננות כ-270 יחידות דיור חדשות עבור הציבור החרדי בעיר, הגיע הפרויקט לדיון בוועדת תכנון ובניה בעירייה, שם דנו בפרטי התוכניות בכדי לאשרה. חברי המועצה החרדיים יחד עם ראש העיר שוקי אוחנה ציינו כי יש לתכנן אף מרפסות סוכה על מנת שכל רוכש בפרויקט יוכל ליהנות מסוכה למהדרין.

בדיון השתתפו בין היתר ראש העיר שוקי אוחנה וחברי המועצה החרדים החברים בוועדת תכנון ובנייה – הרב אליעזר לזר, הרב יוסי גלנט והרב דוד כהן, שהמליצו כאמור במהלך הדיון בוועדה לתכנון ובנייה לקחת בחשבון את צרכי הציבור החרדי. חבר המועצה הרב יוסי גלנט אמר בסיום ישיבת הוועדה לתכנון ובנייה: "בישיבת המועצה העלינו את הנושא. אני שמח שראש העיר מסייע לנו בכל הנושא של מרפסות הסוכה ודוחף לקדם בנייה עם מרפסות סוכה בלבד".

במקביל ראש העיר יחד עם חברי הוועדה החרדים מקדמים דיור לציבור החרדי בדרום העיר, במאור חיים, ליד שכונת בנה ביתך ובקרן הייסוד. מדובר במגוון פרויקטים של דיור לציבור החרדי ומדובר במצטבר במאות יחידות דיור.

בנוסף, כחלק מתנופת הבנייה והפיתוח לציבור החרדי בעיר, יוקם מתנ"ס חדש שישמש את הציבור החרדי. המתנ"ס החדש המיועד עבור הציבור החרדי הינו חלק מתכנית בינוי רחבה שמקדם ראש העיר, מתוך ראיה רחבה שמלבד יחידות דיור, על הציבור החרדי לקבל
מבנים מסודרים עבור מוסדות חינוך, בתי כנסת, מתנ"סים ושטחי ציבור להקמת פארקים רחבי ידיים וגינות משחקים בשכונות.

את תנופת הבניה בעיר ניתן לראות גם בשכונת 'רמז דוד', תוך שימת דגש מיוחד על מבני ציבור בעיקר בתי ספר וגני ילדים. שורה של מבני חינוך נבנו מאז נכנס ראש העיר שוקי אוחנה לתפקידו ורבים מתלמודי התורה ובתי הספר החרדים עברו ממבנים עראיים למבני קבע.
לאחרונה אף הסתיימה בנייתם של שני בתי ספר חדשים – בי"ס מאור חיים וכן בי"ס בית יעקב ברלינסקי, כאשר במבנה זה יש גם גני ילדים חדשים ובית הספר בת מלך של חב"ד. במתחם אף הוקצו שטחים שמיועדים לבניית גני ילדים נוספים.

במקביל נבנו שורה של גני ילדים חדשים בכל רחבי העיר כשהבולט מבניהם הוא הקומפלקס המיוחד לגנים ומעונות לילדי החינוך המיוחד, וכן גני ילדים בשפת היידיש ועוד. תנופת הבניה כוללת גם בניית בתי כנסת חדשים והרחבתם של בתי כנסת קיימים. במשך שנים היו בתי הכנסת של חסידות ביאלה וחסידות אמשינוב בעיר תקועים וראש העיר האיץ את סיום בניית בתי הכנסת שכיום ב"ה כבר עומדים על תילם ופעילים לרווחת שתי החסידויות.

מהפכת הבניה בצפת כוללת בנוסף הקמת מרכז חינוך חרדי בעיר. לאחרונה אישר רה"ע בישיבת המועצה את התוכנית להקמת מרכז החינוך החרדי בצפת. לפי התוכנית, מרכז החינוך החרדי ייבנה בחלק הצפוני של אזור התעשייה מול שכונת מאור חיים. המתחם המשתרע על שטח של כ-30 דונם יופשר לטובת הקמת מוסדות חינוך. במתחם ייבנו מוסדות חינוך לציבור החרדי ביניהם: ארבעה בתי ספר, פנימייה, גני ילדים ומגרשי ספורט לכל בית ספר.

גם בתחום השיפוץ והפיתוח התחוללה מהפכה של ממש. שכונת רמז דוד בדרום העיר עוברת בימים אלו שיפוצים נרחבים. גם שכונת יוני נתניהו נמצאת בתהליך אישורים לקידום ושיפוץ רחובות השכונה. בימים אלו שוקד ראש העיר שוקי אוחנה על קידום תכניות נוספות לבניית בניינים נוספים בשכונת מאור חיים במגרשים הריקים בשכונה, כמו גם תכנית נוספת לבניית בניה רוויה.

ראש העיר שוקי אוחנה אומר: "צפויים לצאת לדרך פרויקטים נוספים שיקלו על מצוקת הדיור של הציבור החרדי בעיר. חוללנו מהפכה של ממש בכל הקשור להרחבת הדיור של הציבור החרדי והבאנו רוח חדשה למסדרונות העירייה והתכנון לאחר שנים של קיפאון בתחום הבניה. פרויקטים רבים אושרו ויצאו לדרך, כאשר חלקם כבר נבנו. צפת ממשיכה להיבנות והציבור החרדי בעיר ב"ה ממשיך להתפתח ולגדול".

מנגד, באופוזיציה טוענים כי העירייה אינה מטפלת בצורכי הציבור החרדי בעיר באופן ראוי. חבר מועצת העיר נחמן גלבך מסר בתגובה להצהרות העירייה וראש העיר: "מצער שראש העיר בוחר להשתמש בהצהרות, שאין בינן למציאות כל קשר. בפרויקט הבניה ברחוב קרן היסוד של 180 יח"ד שנטען שהוצאו היתרי בניה, תקוע בוועדות התכנון".

גלבך מוסיף כי "פרויקטים אחרים נמצאים בתהליכים שייקח שנים ארוכות עד שיבשילו. פרויקט אחר שפורסם בכתבה, נמצא ללא תב"ע. מאידך ראש העיר מצהיר שוב ושוב בוועדה המחוזית שהוא רוצה למנוע כניסה לעיר של אוכלוסייה חלשה כדבריו. בדיון על שכונת מצפה ימים המליצה הוועדה שלא לתת מרפסות קופצות (סוכה). תושבי צפת חיים שנים בשלום ובשלווה וחבל מאד שראש העיר בוחר בדרך של פילוג והדרה של הציבור החרדי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שוקי אוחנה לא נותן למוסדות החרדיים מאומה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו