Yonatan Sindel/Flash90

אמ"ן מעריך: "עד סוף 2020 יהיו שני חיסונים מערביים יעילים המאושרים לשימוש"

מרכז המידע והידע הלאומי מזהיר: "חרף הדגמת יעילותם הגבוהה והמעודדת של חיסוני הקורונה מתוצרת החברות "פייזר״ ו״מודרנה״ בניסויים הקליניים, חיסונים אלו ונוספים, לא צפויים להשפיע באופן ממשי על מהלך המגפה בישראל בחורף הקרוב בשל אתגרי ייצור, אספקה והפצה"

Moderna הייתה החברה הראשונה אשר החלה בניסויים קליניים של חיסון על בני אדם כבר בתחילת מרץ 2020 ובמהלך אוגוסט פתחה בניסוי שלב 3 לבחינת היעילות בפועל. במסגרת ניסוי שלב 3 גויסו, עד ה-22 באוקטובר, כ-30,000 מתנדברים בני 18 שנים ומעלה ברחבי העולם.

Moderna הודיעה (16 בנובמבר) על תוצאות ראשוניות של ניסוי שלב 3 של חיסון הקורונה בפיתוחה, לאחר צבירת 95 מקרים מאומתים של חולי קורונה בקרב משתתפי הניסוי. התפלגות מקרי התחלואה בין המשתתפים שקיבלו את החיסון לבין אלו שקיבלו את תרופת הדמה (פלצבו), חמישה מקרים לעומת 90 בהתאמה, מראה כי יעילות החיסון במניעת תחלואה עומדת על כ-94.5% באופן מובהק סטטיסטית – הרבה מעל לרמת הסף (50%) שהוגדרה על ידי ה-FDA.

לאור הדימיון בתוצאות הביניים של החברות Moderna ו-Pfizer ובפרט לאור איכותן הגבוהה, סביר כי עד סוף 2020, יהיו (לפחות) שני חיסונים מערביים יעילים המאושרים לשימוש כנגד הקורונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו